اصفهان شرق

پیام واقعی اربعین استکبارستیزی و مخالفت با طاغوت است

کدخبر: 118391
1395/08/30 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام رحمت‌الله اروجی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) با این مضمون که «شهادت حضرت امام حسین(ع) حرارتی در قلوب اهل ایمان ایجاد خواهد کرد که تا روز قیامت ادامه دارد و هرگز به سردی نمی‌گراید»، اظهار داشت: مصداق این روایت را، همه دنیا در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در طول سال‌های گذشته و  امسال مشاهده کرده است.

وی افزود: شهادت امام حسین(ع) پر رمز و راز است و اینگونه نیست که فقط با مکتوبات تاریخی و مطالعه زندگی‌نامه حضرت بتوان به آن دست یافت، بلکه باید از جنبه های گوناگون در آن تعمّق کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه نور سیدالشهداء (ع) تا روز قیامت خاموش شدنی نیست، تاکید کرد: در طول تاریخ حکومت های بسیاری آمدند تا مانع از زیارت عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و گسترش نفوذ محبت اهل بیت(ع) در دل مردم شوند ولی موفق نشده و نخواهند شد.

زیارت اربعین در روایت از نشانه‌های فرد مومن برشمرده شده است

وی با بیان اینکه در روایات متعدد به اهمیت و فضیلت زیارت ائمه معصومین (ع) و به ویژه امام حسین (ع) اشاره شده است، حدیثی از امام حسن عسکری(ع) بیان کرد و گفت: در این روایت امام علیه السلام علاوه بر اقامه نماز کردن، انگشتر به دست کردن، پیشانی به خاک مالیدن و بسم الله الرحمن الرحیم گفتن، زیارت اربعین را هم از نشانه‌های فرد مومن برمی‌شمرند.

حجت الاسلام اروجی تاکید کرد: در روایات متعدد دیگری نیز قدم گذاشتن در راه زیارت قبور مطهر ائمه معصومین به ویژه امام حسین (ع) مورد اشاره واقع شده و برای آن، ثواب هزاران حسنه، زیارت حج و همچنین بخشش گناهان ذکر شده است.

وی با بیان اینکه مراسم پیاده روی اربعین حسینی مانور با عظمت لشکر خوبان است، بیان داشت: جدای از فضیلت و ثواب زیارت ائمه معصومین(ع)، صحنه‌های زیبایی در مسیر پیاده روی از نجف تا کربلا مشاهده می‌شود که مطلقاً در هیچ تجمع دیگری وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه این مراسمِ کاملا مردمی، برای همه مردم به ویژه جوانان درس‌آموز است، ادامه داد: در مسیر حرکت زائران حسینی، عشق و ارادت، متانت، احترام، انسان دوستی، محبت و اخلاص و همدلی موج می‌زند.

وی توجه و احترام به فرهنگ، حاکمیت و مرجعیت کشور عراق و عدم تضعیف آن را به زائران اربعین حسینی توصیه کرد و گفت: باید از بستر ارزشمند اربعین برای زمینه سازی ظهور امام عصر (عج) استفاده کنیم و به مباحث اختلاف برانگیز وارد نشویم.

بیرق امام حسین (ع) پرچم اتحاد و دوستی میان آزادگان جهان است

حجت‌الاسلام اروجی اظهارداشت: نباید حس میزبانی را از عراقی‌ها بگیریم چراکه آنان با اعتقاد کامل به پذیرایی و استقبال از زائران امام حسین (ع) می آیند و ضروری است همه با هم در برگزاری این مراسم عظیم همگرایی و همکاریِ وحدت گونه‌ای داشته باشیم؛ از آنجا که پرچم امام حسین و اربعین پرچم اتحاد و دوستی همه آزادگان جهان است و باید به نفع اتحاد جهان اسلام تمام شود.

وی پیام واقعی اربعین را استکبارستیزی و مخالفت با طاغوت بیان کرد و گفت: این سفر و این پیاده روی یک اتفاق و یک پیاده روی معمولی و بدون هدف نیست بلکه حرکتی عظیم است که با شور شروع شده و به شعور تبدیل می شود.

انتهای پیام/مهر