سرویس: اجتماعی 18:00 - شنبه 29 آبان 1395

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خبر داد:

وضعیت سالم هوای اصفهان طی هفته جاری / بارش‌های زمستان امسال نزدیک به میزان نرمال خواهد بود

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در این هفته کاهش دمای هوا را خواهیم داشت که این موضوع باعث پدیده وارونگی هوا خواهد شد اما عبور امواج ناپایدار اجازه انباشت آلودگی را نخواهد داد؛ به همین دلیل شرایط سالم هوا را طی این هفته پیش‌بینی می‌کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، حسن خدابخش اظهار داشت: پیرامون وضعیت شاخص کیفیت هوا قرار شده است این شاخص را اداره کل محیط‌زیست را اعلام کند.

وی افزود: سازمان هواشناسی شاخص را به صورت لحظه‌ای اعلام می‌کند اما چون دستگاه‌های سنجش کیفیت هوای اداره کل محیط‌زیست استان در نقاط مختلف شهر قرار دارد قرار بر اعلام شاخص توسط این اداره کل شده است.

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه شاخص کیفیت هوای اصفهان در این هفته زیر 100 خواهد بود ادامه داد: البته در برخی روزها از جمله اواخر روز سه‌شنبه و صبح روز چهارشنبه غبار صبح گاهی را خواهیم داشت ولی شاخص کیفیت هوا در این روزها نیز چندان بالا نخواهد رفت و در وضعیت سالم قرار خواهد داشت.

خدابخش اظهار داشت: در این هفته ریزش هوای سرد را شاهد خواهیم بود و کاهش دمای هوا را خواهیم داشت که این موضوع باعث به وجود آمدن پدیده وارونگی هوا خواهد شد اما عبور امواج ناپایدار در طراز میانی جو اجازه انباشت آلودگی را نخواهد داد به همین دلیل شرایط سالم هوا را طی این هفته پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این هفته کاهش محسوس دما را پیش‌بینی می‌کنیم خاطرنشان کرد: ممکن است ناپایداری‌های جوی باعث بارش باران و برف در مناطق مختلف استان شود که این بارش‌ها در مناطق شمال و غربی استان به ویژه در آخر هفته به شکل برف خواهد بود.

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان پیرامون پیش‌بینی وضعیت جوی استان طی چند ماه آتی بیان داشت: مطابق با پیش‌بینی‌ها، امسال نسبت به زمستان سال گذشته بارش‌های بهتری را شاهد خواهیم بود و ممکن است این بارش‌ها نزدیک به میزان نرمال باشد ولی با توجه به عدم بارش در پاییز، مجموع بارش‌ها کمتر از میزان نرمال خواهد بود.

خدابخش افزود: با توجه به اینکه دمای زمستان امسال کاهش حدود 2 درجه‌ای خواهد داشت احتمالاً بارش‌ها را بیشتر به صورت برف شاهد باشیم.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.