سرویس: اخبار شهرستان 23:47 - جمعه 28 آبان 1395

فرمانده حوزه بسیج امام رضا(ع) دشتی خبر داد:

برگزاری دومین همایش جاماندگان اربعین از گلستان شهدای پیله وران تا امامزاده ابراهیم(ع)

مالک زاده گفت: به مناسبت اربعین حسینی دومین همایش پیاده‌روی جامانده‌های اربعین حسینی از گلستان شهدای پیله وران تا امام زاده ابراهیم ابن موسی ابن جعفر(ع) برگزار می‌شود.

فرمانده حوزه بسیج امام رضا(ع) در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به برگزاری دومین همایش پیاده روی اربعین حسینی در براآن جنوبی گفت: اربعین سنتی است که در طول تاریخ حافظ قیام سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) شد و امروزه حرکت عظیم عاشقان به کربلا در طول این ایام، لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.

محمد امین مالک زاده با اشاره به اینکه جاماندگان اربعین، طی سال گذشته اقدام به برپایی همایش عظیم پیاده روی به عشق مولا در طول مسیر 22 کیلومتری کردند، افزود: امسال نیز همزمان با اربیعن امام حسین(ع)، همایش چندین هزار نفری جاماندگان اربعین از گلزار شهدای پیله وران از توابع براآن جنوبی تا آستان مطهر امامزاده ابراهیم(ع) برگزار می شود و پیش بینی می شود حدود 25 هزار نفر رسم عاشقی برای حسین(ع) را در این همایش به جا آوردند.

وی اظهار کرد: همایش پیاده روی در روز 30 آبان ماه راس ساعت 7 صبح آغاز و همزمان با نماز ظهر و عصر در آستان امامزاده ردّان با اجرای برنامه های مذهبی و بازدید از نمایشگاه فرهنگی اجتماعی به پایان می رسد.

فرمانده حوزه بسیج امام رضا(ع) با امیدواری از اینکه هر ساله شاهد تداعی راهپیمایی اربعین حسینی کربلا در براآن جنوبی هستیم، بیان کرد: تبلیغات در سطح وسیعی انجام شد و طی این مرحله جوانان با برپایی 14 موکب در طول مسیر به پذیرایی از زوار می پردازند.

وی با اشاره به محدودیت ترافیکی در محور اصفهان به براآن جنوبی در نیم روز اربعین، اذعان کرد: به جهت حضور انبوه عزاداران در طول مسیر و وجود وسایل نقلیه عمومی برای راحتی مشتاقان همایش، محدودیت ترافیکی از صبح تا ظهر در محور اصفهان به سمت براآن جنوبی وجود دارد.

مالک زاده از اعزام 100 دستگاه اتوبوس از واحد اتوبوس رانی اصفهان خبر داد و گفت: راس ساعت 6 صبح روز اربعین، هر 10 دقیقه یک بار، یک دستگاه اتوبوس از اصفهان، چهارراه آبشار به سمت گزار شهدای پیله وران در حرکت است تا جاماندگان اربعین کربلا را به خیل عظیم عاشقان اربعین برساند. همچنین اعزام از براآن شمالی به سمت براان جنوبی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجوز همایش از فرمانداری اخذ شده است، تصریح کرد: با همکاری مردم، پایگاه‌های بسیج و هیئت‌های مذهبی، امیدواریم شاهد حماسه ای بزرگ در روز اربعین باشیم.

فرمانده حوزه بسیج با توجه به اینکه رانندگان مینی بوس های براان جنوبی در اقدامی داوطلبانه به صورت صلواتی مردم روستاها را به سمت گلزار شهدای پیله وران حرکت خواهند داد، خاطرنشان کرد: همکاری پلیس راهور، اورژانس و هلال احمر مانند سال گذشته به منظور امداد رسانی به مردم وجود دارد.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.