سرویس: سیاسی 08:00 - شنبه 29 آبان 1395

امام‌جمعه موقت اصفهان:

دفتر اتحادیه اروپا در ایران، لانه جاسوسی دوم خواهد بود/ ملت ایران اجازه تأسیس این دفتر را نمی‌دهد

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت:اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها یک‌بار خاطره لانه جاسوسی را در ایران دارند و اگر فکر می‌کنند با تأسیس لانه جاسوسی دوم مجدد می‌توانند در ایران فعالیت کنند باید بدانند اگر اوایل انقلاب دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کردند امروز هم مردم ایران نخواهند گذاشت مجدداً لانه جاسوسی دومی در ایران تأسیس شود.

به گزارش اصفهان شرق،  آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به موضوع تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران تصریح کرد: اروپایی‌ها پیشنهاد دادند دفتری را در ایران تأسیس کنند اما اخیراً بیانیه‌ای دادند که سراسر توهین به ملت ایران در آن مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: در این بیانیه آمده که انتخابات آزاد در ایران نیست و حقوق در ایران رعایت نمی‌شود، ایران باید فعالیت‌های موشکی خود را محدود کرده و دست از حمایت مقاومت بردارد و آزادی جاسوسان خودشان و زندانیان سیاسی و … را از ما خواسته بودند.

امام‌جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: چنین بیانیه‌ای که نیاز به جواب ندارد؛ اما اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها یک‌بار خاطره لانه جاسوسی را در ایران دارند و اگر فکر می‌کنند با تأسیس لانه جاسوسی دوم مجدد می‌توانند در ایران فعالیت کنند باید بدانند اگر اوایل انقلاب دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کردند امروز هم مردم ایران نخواهند گذاشت مجدداً لانه جاسوسی دومی در ایران تأسیس شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روز 25 آبان و دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، اصفهان را به استان علم، دین و ولایت و استان شهادت و پیشگامی در شهادت معرفی کردند و فرمودند یکی از شهرهای اصفهان تعداد شهدایش بیشتر از دیگر استان‌هاست.

آیت‌الله مهدوی عنوان کرد: مقام معظم رهبری استان اصفهان را یک استان مقاوم و ایستاده بر ارزش‌ها و اصول انقلاب نام برده و این شهر را شهر فرهنگ و هنر و استان کار و ابتکار نامیدند.

وی بیان کرد: ما امروز به رهبری معظم انقلاب اعلام می‌کنیم که مردم ولایی و دین‌مدار اصفهان در دفاع از اصول و ارزش‌های انقلاب تا پای جان پیشگامی استان اصفهان را در آینده حفظ خواهند کرد.

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: آمریکا دشمن ملت ایران و دشمن اسلام است و با تصویب ادامه تحریم‌های ده‌ساله علیه ایران صدق صحبت‌های رهبر انقلاب تأیید شد و این نشان از بی‌کفایتی آن‌هاست.

وی افزود: رئیس‌جمهور جدید آمریکا می‌گوید پولی که خرج جنگ کردیم برای بازسازی داخل آمریکا خرج می‌کردیم دو بار می‌توانستیم آمریکا را بازسازی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها خرابی‌های زیادی در کشورهای دیگر به وجود آورند، ایجاد اختلاف و دشمنی را بین مسلمانان انجام دادند و از تروریسم حمایت کردند بنابراین اگر بخواهند منطق شعار مرگ بر آمریکا را بدانند دلیل‌اش همین روحیه استکباری، تحقیر ملت‌ها، حمایت از اسراییل و … است.

آیت‌الله مهدوی تأکید کرد: تا وقتی که ما دشمنی آمریکا با ملت‌های مسلمان را ببینیم با تمام وجود مرگ بر آمریکا خواهیم گفت.

وی با اشاره به هفته بسیج، تصریح کرد: امام فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست و مسؤولان با پشتوانه شما بسیجیان است که می‌توانند اثبات کنند بدون آمریکا می‌شود به زندگی مسالمت‌آمیز رسید؛ باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه این عبارت‌های امام، زمانی بیان شده است که بسیج مردمی عراق تأسیس نشده بود افزود: امروز ما باید با روحیه بسیجی و فداکاری و استقامت و انقلابی بتوانیم انقلاب را از درون مستحکم کنیم تا دشمن جرئت هیچ‌گونه تعرضی را نداشته باشد.

آیت‌الله مهدوی در خطبه اول نماز جمعه امروز اصفهان نیز با اشاره به اربعین حسینی و راهپیمایی عظیم در این روز، اظهار کرد: اربعین امروزه یک مانور عظیم مسلمانان و حتی غیرمسلمانان شده و حضور گروه‌های مختلف از مسلمان‌ها و اهل تسنن و مسیحیان و زرتشتیان در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی افزود: احساس مقابله با ظلم و اجرای عدالت یک امر فطری است و در فطرت انسان‌ها نهادینه شده است و باعث می‌شود وقتی یک حرکت این‌چنینی آغاز می‌شود ملیت‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند؛ این راهپیمایی سر آغازی برای قیام عمومی قبل از ظهور است برای کسانی که نفرت از ظلم دارند و دنبال عدالت‌اند.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بر عظمت این راهپیمایی باید تأکید کرد افزود: راهپیمایی اربعین در واقع یک حرکت مجدد عاشورایی و ادامه حیات معنوی و بیعت مجدد با رهبر عدل و قسط است.

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: راهپیمایی در اربعین حسینی تکرار شعار «انی سلم لمن سالمکم» و «هیهات من الذله» است، این حرکت بیعت با امام و ایستادن تا آخر را تجدید می‌کند و پافشاری روی اصول اسلام و دین را برای ما تداعی می‌کند.

وی با بیان اینکه این راهپیمایی ضامن حفظ کشور و انقلاب ماست، گفت: به همین خاطر رهبر انقلاب در این سال‌های اخیر فرمایشات متعددی را از جمله در دیدار با مردم اصفهان در این مورد داشتند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.