سرویس: اخبار شهرستان 15:01 - جمعه 28 آبان 1395

امام جمعه شهر محمدآباد:

انقلابی بودن با دل بستن به دشمن سازگار نیست

حجت الاسلام هاشمی گفت: دشمنان اسلام و رأس آنها امریکا، تا دین و نظام اسلامی را از بین نبرند آرام نمی گیرند، فرقی هم نمی کند چه کسی در رأس نظام سیاسی آن قرار داشته باشد.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته، پس از توصیه به تقوای الهی به بیان روایتی از امام صادق(ع) اشاره و گفت: شش چیز است که بعد از مرگ به انسان سود می رساند؛ یکی از آنها فرزند صالح است و اگر پدر و مادر فرزندان خود را به شایستگی تربیت کنند خیر و خوبی این فرزند صالح بعد از مرگ پدر و مادر به آنها می رسد.

حجت الاسلام هاشمی، تلاوت قرآن را عامل دومی نامید که بعد از مرگ به شخص خیر می رساند و افزود: اگر شخص در دنیا قرآن را تلاوت کند بعد از مرگ نیز خیر آن قرآن به شخص می رسد و هر کس آن قرآن را تلاوت کند، شخص میت از ثواب آن نیز برخوردار است.

وی چشمه آب، سنت های نیکو و کاشت درخت را از دیگر موارد عنوان کرد که بعد از مرگ انسان، به شخص سود رساند.

امام جمعه شهر محمد آباد در فرازی دیگر از خطبه ها با درخواست از مردم برای اهتمام بیشتر به توجه به خطبه های نماز جمعه، گفت: خطبه های نماز جمعه جزء نماز است و لازم است که نمازگزاران به نحوی وارد مصلی شوند که هر دو خطبه را درک کنند.

وی تصریح کرد: اربعین سنتی است که در طول تاریخ حافظ و نگه دارنده قیام امام حسین علیه السلام شد و این سنت الهی امروزه به صورت یک همایش انقلابی و اسلامی بر گزار می شود که دوست و دشمن را به حیرت انداخته است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به دیدار مردم اصفهان با امام خامنه ای مدظله العالی، عنوان کرد: باید به سخنان رهبری توجه و تلاش برای عملی شدن آنها داشت زیرا ایجاد وحدت و همبستگی رمز پیروزی ملت ایران است و دشمن در صدد از بین بردن آن است.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب در مورد حفظ روحیه انقلابگری گفت: روحیه انقلابیگری یعنی روحیه دفاع از اسلام، دفاع از اجرای احکام اسلام، دفاع از مظلومان و مقاومت در برابر دشمنان اسلام و کسی که می خواهد انقلابی باشد اولاً باید با اسلام آشنا بوده و خود را متعهد به اجرای آن بداند.

امام جمعه شهر محمدآباد خاطرنشان کرد: انقلابی بودن با ضعف اعتقاد دینی و اعتقاد به کارایی احکام اسلامی و دل بستن به دشمن سازگار نیست و دشمنان اسلام و رأس آنها امریکا، تا دین و نظام اسلامی را از بین نبرند آرام نمی گیرند، فرقی هم نمی کند چه کسی در رأس نظام سیاسی آن قرار بگیرد.

انتهای پیام/ فاطمه معتمدی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.