سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 18:00 - جمعه 28 آبان 1395

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی

چشم ها، قربانیان معصوم آلودگی هوا

عضو هیأت علمی دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: آلودگی هوا سبب تخریب مخاط چشم می شود.

به گزارش اصفهان شرق، عضو هیأت علمی دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: افزایش تعداد خودروها و ترافیك، سبب تجمع انواع آلاینده های مضر در هوای تنفسی شهرها شده وآلودگی هوا سبب تخریب مخاط چشم می شود.
یعقوب حاجی زاده افزود: بارزترین آثار آلودگی هوا به صورت مشكلات قلبی و ریوی، تنگی نفس، كبودی لب ها و خستگی بروز می كند اما كمتر كسی از تأثیر این آلودگی ها بر چشم اطلاع دارد.
وی بیان کرد: هوای آلوده در بر گیرنده آلاینده های خطرناكی است كه قرار گرفتن در معرض آنها اثرات جبران ناپذیری بر بدن انسان بر جا می گذارد و ذرات معلق ریز كمتر از دو و نیم میكرون كه بیشتر منشاء احتراق دارند،

حاجی زاده ادامه با اشاره به اینکه این ریزگردها با تنفس به عمق ریه ها به جریان خون می رسنداضافه کرد : این ذرات معلق به همه اندام های بدن مهاجرت و آثار سوء بر جا می گذارند.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با بیان این كه این ذرات در طولانی مدت در عروق ریز رسوب می كنند و سبب التهاب آنها می شوند، گفت: اگر این امر در عروق چشمی اتفاق بیفتد، كیفیت خون رسانی به چشم مختل می شود و تاری دید را به دنبال دارد.
حاجی زاده در پایان با تأكید بر این كه چشم نیز همانند دیگر اعضای بدن به محیطی سالم و پاكیزه نیاز دارد تا بتواند به خوبی وظایف خود را انجام دهد، افزود: آلودگی هوا، سبب تخریب مخاط چشم و در نتیجه سوزش و قرمزی چشم و اشك ریزش، شبیه همان حالتی كه در اثر كندن پوست پیاز اتفاق می افتد، می شود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.