سرویس: اجتماعی 16:06 - جمعه 28 آبان 1395

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

انهدام ۷ باند دانه درشت و توقیف ۷۷۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از توقیف ۷۷۷ میلیارد ریال کالای قاچاق و انهدام ۷ باند بزرگ دانه درشت قاچاق کالا و رشد ۸۴ درصدی پرونده‌های ۱۰ میلیارد ریالی در ۷ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: موضوع مبارزه با قاچاق کالا به عنوان یکی از اولویت‌های اول جرایم در سال 95 در دستور کار ویژه نیروی انتظامی قرار گرفت و در همین زمینه نیز فرماندهی انتظامی استان با تشکیل قرارگاه و استفاده از بسیج نیروها، امکانات و تعامل با سازمان‌های ذی‌ربط در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمرکز خود را بر روی مقابله با این جرم قرار داد.

وی افزود: استان اصفهان به دلیل اینکه در مرکز کشور قرار گرفته و به عنوان شاهراه و کریدور اصلی اتصال جنوب به شمال است به همین جهت این مسیر در زمینه بار انداز، دپو و مصرف کالاهای قاچاق مورد توجه باندها و شبکه‌های قاچاق است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به عملکرد 7 ماهه قرارگاه مذکور اشاره و تصریح کرد: نتیجه اقدامات صورت گرفته در این قرارگاه منجر به کشف بیش از 777 میلیارد ریال کالای خارجی قاچاق در این مدت شد؛ این رقم نسبت به مدت مشابه از رشد 80 درصدی برخوردار است.

وی افزود: پرونده‌های بالای 10 میلیارد ریال قاچاق کالا 84 درصد و پرونده‌های بالای 500 میلیارد ریال نیز 180 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشتند.

آقاخانی بیشترین محموله‌های کالای قاچاق کشف شده در 7 ماهه امسال توسط پلیس استان را لوازم صوتی و تصویری، قطعات دست دوم وسایل نقلیه، بلوریجات، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش‌، البسه، برنج، پارچه و سیگار عنوان کرد.

وی از توقیف 492 دستگاه خودروی سبک و سنگین که حامل کالای قاچاق بودند خبر داد و گفت: برابر قانون، تمامی خودروهایی که اقدام به حمل محموله‌های قاچاق کنند مصادره می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا اقدامی در راستای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر انهدام محموله‌های قاچاق صورت گرفته است یا خیر؟ با تاکید براینکه به هیچ عنوان کالاهای قاچاق کشف شده وارد چرخه بازار نمی‌شود، اظهار داشت: در این زمینه با همکاری سازمان‌های ذی‌ربط بیش از 130 تن انواع کالاهای خارجی قاچاق به ارزش 60 میلیارد ریال تا کنون منهدم شده است.

وی یکی از اقدامات ویژه پلیس اصفهان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا را برخورد با باندها و دانه درشت‌های این جرم عنوان و تصریح کرد: با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این فرماندهی و اقدامات دقیق اطلاعاتی و عملیاتی توانستیم در این مدت 7 باند بزرگ و دانه درشت قاچاق کالا را شناسایی و منهدم کنیم.

آقاخانی نظارت و کنترل ویژه روی انبارها را از دیگر اقدامات خاص این فرماندهی برشمرد و اظهار داشت: در این خصوص دو طرح به اجرا گذاشته شد و یک طرح نیز در حال اجرا است که تا کنون 940 انبار مجاز و غیر مجاز شناسایی شدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در عملیات‌هایی که تیم‌های نظارتی این پلیس به صورت محسوس و غیر مجسوس از انبارهای سطح شهر صورت گرفت مقادیر بسیار زیادی کالای قاچاق کشف و با صاحبان این انبارها نیز برخوردهای قانونی صورت گرفت.

وی این اقدام را در راستای جلوگیری از دپوی کالای قاچاق عنوان کرد و گفت: این طرح سبب دلگرمی و ایجاد موجی از رضایتمندی در بین تولیدکنندگان کالاها و صنوفی شد که اقدام به فروش کالاهای داخلی می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مشاهده شده برخی از قاچاقچیان از منازل خود به عنوان دپوی کالاهای قاچاق استفاده می‌کنند در این زمینه هشدار داد و گفت: در صورتی که این محموله‌ها در منزلی یافت شود برخوردهای لازم از طریق مراجع قانونی صورت گرفته و احتمال مصادره آنها نیز وجود دارد که در این زمینه هشدار می‌دهیم که از در اختیار گذاشتن منازل به افراد قاچاقچی خودداری کنند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.