سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:05 - پنجشنبه 27 آبان 1395

رييس سازمان نظام پزشكى گفت:

تکذیب کشف واکسن سرطان/مردم به تبلیغات درمان سرطان توجه نکنند

رييس سازمان نظام پزشكى از مردم خواست تا به تبليغات درمان سرطان توجه نكرده و فقط به وزارت بهداشت اعتماد كنند.

به گزارش اصفهان شرق، زالى رييس سازمان نظام پزشكى در همايش سرطان غرب آسيا كه امروز در هتل اسپيناس پالاس برگزار شد، با اشاره به اينكه سرطان سومين عامل مرگ و كير در كشور است، گفت: در طول ٢٠ سال گذشته بيمارس هاى عيرواگير از اهميت بالايي برخوردار شدند. از طرفى به علت قابل شناسايي بودن عوامل خطر، مي توان از بيمارى ها پيشگيري كرد.

وى افزود: معمولا سرطان در اقراد مسن بروز مى كند. متاسفانه تغييرات در الگوي غذايي، افزايش مصرف فست فودها و اجتناب از مصرف ميوه و سبزيجات موجب شيوع سرطان دستگاه گوارش شده و مى تواند خطرساز باشد. همچنين طبق تحقيقات اخير چاقى مفرط نيز با بروز سرطان
سينه در خانم ها ارتباط مستقيم دارد.
زالى مدل زندگى نشسته را نيز از عوامل خطر خواند و ادامه داد: عوامل محيطي همچون وجود آلاينده ها در آب و هوا از ديگر عوامل خطر محسوب مي شود.
رييس سازمان نظام پزشكى اظهار داشت: تست هاى غربالگرى در تشخيص به موقع سرطان دهانه رحم و پستان در بانوان، سرطان پروستات در آقايان، سرطان گوارش و روده بزرگ نقش به سزايي دارند در كشور به ازاى هر ٨ خانم يك نفر به سرطان سينه مبتلا مي شود. از طرفي اين نوع سرطان در كشورما نسبت به استاندارد جهانى  ديرتر تشخيص داده مى شود.
وي ادامه داد: در برخي سفره هاى ايرانى بيش از ٩ گرم نمك مصرف شده كه از عوامل بروز سرطان محسوب مي شودهمچنين هرچه ميزان احتراق و سوختگى مواد غذايي در حال طبخ، همچون ته ديگ ها بيشتر باشد، خطر أسن بيمارى افزايش مي يابد.
زالى بيان كرد:  بر اساس آخرين آمار  ٣٩/٨ درصد مردان و خانم ها در طول زندگي به سرطان مبتلا مى شوند. ٧٠ درصد سرطان ها نيز در آسيا، آفريقا و آمريكاى شمالى را گرفتار كرده و ٦٠ درصد سرطان ها، كشورهاى در حال توسعه را هدف گرفته است.
زالى عنوان كرد: درخصوص درمان سرطان در دنیا هر روز محققان پیشرفت های خوبی را به دست می آورند و باید گفت که 60 تا 70 درصد از سرطان ها قابل پیشگیری است. از طرفى مردم نبايد به تبليغات كشف درمان سرطان توجه كنند چراكه توجيه علمى ندارد . بلكه بايد به مراكز تحقيقاتي، دانشگاه ها و وزارت بهداشت اعتماد داشته باشند.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.