سرویس: اجتماعی 12:50 - پنجشنبه 27 آبان 1395

معاون دادگستری استان اصفهان:

نادیده گرفتن نقش خانواده در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی/ اعتیاد علت اول طلاق‌های استان است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: اگر به طور درصدی بخواهیم بیان کنیم خانواده در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند نقش ۸۰ تا ۹۰ درصدی را ایفا کند.

به گزارش اصفهان شرق، محمدرضا قنبری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست قوه قضاییه مبنی بر تحکیم خانواده بیان کرد: اساس را در معاونت اجتماعی و پیشگیری در از وقوع جرم دادگستری استان خانواده قرار داده‌ایم که گام‌های مختلفی را نیز برای رسیدن به این هدف برداشته‌ایم.

وی با اشاره به اقداماتی که در حوزه خانواده تا کنون انجام شده تصریح کرد: از جمله این اقدامات عقد قرار داد با ۲۴ مرکز مشاوره است که مجوز سازمان بهزیستی و سازمان روانشناسی را داشتند؛ به صورتی که زوجینی که برای طلاق مراجعه می‌کنند باید حتماً تعداد سه جلسه مشاوره را در این مراکز بگذارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان از نظارت این معاونت بر فعالیت این مراکز گفت و بیان کرد: آنچه که در بین مشاور و زوجین در این جلسات بیان می‌شود باید در قالب نسخه‌ای در اختیار ما قرار گیرد تا از سوری بودن جلسات نیز جلوگیری شود.

وی در ادامه از کاهش ۲۰ درصدی پرونده‌های طلاق توافقی در استان خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های خانواده موضوع اعتیاد است که فرار از منزل، خیانت‌های زن و شوهر و یا مشارکت در خرید و فروش مواد مخدر از دیگر این آسیب‌ها با درصد پائین است.

قنبری نظارت و روابط عاطفی در خانواده را عامل بسیار مؤثری در کاهش معضلات اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: اگر خانواده نقش خود را به خوبی ایفا کند، ترک تحصیل، خشونت‌های خیابانی و عقده‌های ضداجتماعی را نخواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: اگر به طور درصدی بخواهیم بیان کنیم خانواده در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند نقش ۸۰ تا ۹۰ درصدی را ایفا کند؛ البته در ایجاد این آسیب‌ها این موضوع صادق نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان در خصوص مهم‌ترین علل طلاق‌ها نیز گفت: به ترتیب اعتیاد، مسائل اقتصادی و موضوعات اخلاقی است که توسعه و عدم استفاده صحیح از تکنولوژی روز از جمله علل‌های طلاق توافقی است.

وی با اشاره به هذیان بدبینی در بین زن و شوهر تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که از سوی روانشناسان هم مطرح می‌شود هذیان بدبینی است که می‌تواند ریشه خیلی از مشکلات خانواده قرار گیرد.

قنبری در پایان عنوان کرد: خواهشی که ما از مردم و رسانه‌ها داریم این است که نقش خانواده را در جامعه پررنگ‌تر ببینند و برای عالم‌تر شدن و مستحکم شدن آن تلاش کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.