سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 08:00 - پنجشنبه 27 آبان 1395

آیت‌الله طباطبایی نژاد:

حضور جوانان ایرانی در دفاع از حریم اهل بیت (ع) خط بطلانی بر یاوه‌گویان استکبار است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور جوانان ایرانی در دفاع از حریم اهل بیت (ع) خط بطلانی بر یاوه‌گویی‌های برخی عوامل دست نشانده استکبار بود که جدایی مردم از انقلاب و آرمان‌های آن را زمزمه می‌کردند.

به گزارش اصفهان شرق، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در یادواره شهدای مدافع حرم  به تبیین ضرورت حضور ایران در جنگ سوریه و عراق پرداخت و با اشاره به آیه 9 سوره حجرات گفت وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُمَا فَإِنْ بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَى فَقَاتِلُوا الَّتِی تَبْغِی حَتَّى تَفِیءَ إِلَى أَمْرِ اللَّهِ، بر اساس این آیه اگر دو طایفه از مؤمنان با هم بجنگند باید میان آن دو را اصلاح دهیم و اگر یکى از آن دو بر دیگرى تعدى و ظلم کرد، موظفیم با ظالم بجنگیم تا به فرمان خدا بازگردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بر اساس فرامین حضرت علی (ع) نیز یک مؤمن همواره یار مظلوم و دشمن ظالم است، لذا از نظر دینی و اعتقادی ما موظفیم به مردم سوریه و عراق که مورد ستم و ظلم قرار گرفته‌اند، کمک کنیم.

وی اظهار داشت: البته جنگ سوریه و عراق جنگ‌های نیابتی است که به دستور استکبار و عوامل دست نشانده آن‌ها در کشورهای منطقه و به منظور ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و علی رغم همه این درگیری‌ها، ایران امن‌ترین کشور منطقه است.

آیت الله طباطبایی نژاد این امنیت را مرهون ایثارگری‌ها و جان برکفی جوانان این مرز و بوم دانست و گفت: اگر این روحیه انقلابی و جان‌فشانی میان نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی ما نبود، باید جنگ‌های کشورهای همسایه را در کشور خودمان شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: حضور جوانان ایرانی در دفاع از حریم اهل بیت (ع) خط بطلانی بر یاوه‌گویی‌های برخی عوامل دست نشانده استکبار بود که جدایی مردم از انقلاب و آرمان‌های آن را زمزمه می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: این افتخاری برای ایران اسلامی است که جوانان عصر تکنولوژی بصیرتر و شجاع‌تر از جوانان دوران انقلاب‌اند.

وی تأکید کرد: حضور رزمندگان سپاه، ارتش و افغان‌های لشکر فاطمیون در عراق و سوریه نشان از اتحاد و همبستگی مسلمانان و صدور انقلاب ایران به کشورهای دیگر است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.