سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 17:07 - چهارشنبه 16 بهمن 1392

نجات دو توریست پرتغالی در قلعه خرگوشی ورزنه

یک زوج گردشگرخارجی که به علت بارش سنگین برف شدید در فاصله 60 کیلومتری شهر ورزنه در قلعه خرگوشی گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: این زوج پرتغالی که مسافت 6000هزار کیلومتری را در مدت 4 ماه طی کرده بودند در مسیر خود از کشور ترکمنستان واز مرزسرخس  وارد ایران شده و با عبور از شهرهای مشهد– طبس– یزدقصد حرکت  به سمت اصفهان را داشتندکه قبل از رسیدن به شهر ورزنه در قلعه خرگوشی این شهرواقع در 60 کیلومتری تالاب گاوخونی گرفتار شدند.

این زوج جوان در شب دوشنبه به کاروانسرای قلعه  خرگوشی می رسند و در یکی از اتاقکهای کاروانسرا با نصب چادر مسافرتی و داشتن کیسه خواب  بدون امکانات گرمازا وبا دمای منفی ۶ درجه سانتیگراد شب را به صبح می رسانند.
صبح روز بعد یکی از اهالی شهر ورزنه  به نام ابوالفضل نامدار با برخورد با این دو زوج جوان آنها را به یک کیلومتری کاروانسرای شاه عباسی برده  و پس از پذیرایی و گرم شدن، دوچرخه و لوازم هایشان را با خودرو شخصی خود به شهر ورزنه منتقل می کند و به مدت یک شب دیگر در اقامتگاه بوم گردی چاپاکر ورزنه اقامت می دهد.

صادقی بخشدار بن رود مراتب تقدیر و تشکر خود را از وی داشت.

(اقامتگاه سنتی چاپاکر تنها اقامتگاه بوم گردی شهر ورزنه است که دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان می باشد که از ۶ اتاق سنتی و حیات مرکزی با چاه ، چرخ ، حوض و تنور سفالی تشکیل شده  و پذیرای ۳۰ نفر برای اسکان می باشد )

صبح روز بعد زوج گردشگرخارجی به همراه رضا خلیلی راهنمای طبیعت گردی تورهای ورودی شهر ورزنه  از جاذبه های شهر ورزنه از جمله کویر ورزنه و مسجد جامع تاریخی شهر ورزنه بازدید می کنند.

به گفته این زوج پرتغالی کویر ورزنه  اولین و زیباترین کویری بودکه تا بحال مشاهده  کرده بودند واین مکان از کویر ترکمنستان برایشان جذاب تر بوده و آن را با کویرهای استرالیا قابل قیاس می دانستند.

این دو زوج جوان پس از استراحت صبح روز چهارشنبه با دوچرخه ورزنه را به قصد اصفهان ترک کردندوطبق نقشه قرار بود  در ادامه مسیر از شهرهای اصفهان، خرم آباد و سنندج بگذرند واز مرزبازرگان ایران را به سمت اروپا ترک کنند .

توریست

توریست توریست

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “نجات دو توریست پرتغالی در قلعه خرگوشی ورزنه”

  1. علی از ورزنه گفت:

    چرا نام فردی که به انها کمک کرده بود را حذف کردید!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.