سرویس: اجتماعی 14:55 - چهارشنبه 26 آبان 1395

یک مسوول زیست محیطی در اصفهان؛

برای تعطیلی مدارس میانگین شاخص های کل استان بررسی می شود/ فرهنگ سازی مهم تر از تعطیل کردن مدارس

شعرباف زاده در رابطه چرایی تعطیل نشدن مدارس با توجه به وخیم بودن اوضاع آلودگی هوای شهر اصفهان گفت: در بررسی شاخصه ای های استان میانگین ۱۷ دستگاهی که در نقاط مختلف استان قرار دارند محاسبه می شوند و اگرچه در برخی نقاط آلودگی بسیار بالایی را شاهد هستیم ولی به طورکلی میانگین آمارها به حدی نرسیده که مدارس تعطیل شوند.

به گزارش اصفهان شرق،  مسئول روابط عمومی سازمان حفاظت از محیط زیست استان اصفهان در گفتگویی، در رابطه چرایی عدم تعطیلی مدارس با توجه به وخیم بودن اوضاع آلودگی هوای شهر اصفهان گفت: در بررسی شاخص های استان میانگین ۱۷ دستگاهی که در نقاط مختلف استان قرار دارند محاسبه می شوند و اگرچه در برخی نقاط آلودگی بسیار بالایی را شاهد هستیم ولی به طورکلی میانگین آمارها به حدی نرسیده که مدارس تعطیل شوند.

حمید شعرباف زاده در پاسخ به این  سوال  مبنی بر اینکه آیا میانگین گیری با توجه به اینکه افراد در برخی نقاط در وضع نامطلوبی به سر می برند کار درستی است اظهار کرد: با توجه به اینکه نمی توان مدارس را به طور منطقه ای تعطیل کرد راهکار سازمان اینچنین است که کل آمارها جمع بندی و نتیجه حاصله در استان اجرایی گردد.

وی در ادامه اذعان کرد: البته رسانه ها می توانند این قضیه را به عنوان یک پیشنهاد مطرح کنند تا در چنین شرایطی تعطیلی مدارس بصورت منطقه ای اجرا گردد هرچند که اجرایی شدن این امر کمی غیرممکن به نظر می آید.

شعرباف زاده در بیان این موضوع که برخی مدارس زنگ تفریح و ورزش دانش آموزان را در حیات مدرسه و در فضای آلوده نگه می دارند و در پاسخ به والدینشان می گویند دستورالعملی در این رابطه به ما ابلاغ نشده ابراز کرد: متاسفانه وقتی فرهنگیان جامعه که باید از سطح فرهنگ بیشتری برخوردار باشند فاقد فرهنگ مواجه با این شرایط هستند دیگر انتظاری از دیگران باقی نخواهد ماند چراکه هر روز صبح اوضاع آلودگی از طریق رادیو اطلاع رسانی می شود ولی متاسفانه عده ای سهل انگارانه با این قضیه روبرو می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئول اصلی رسیدگی به این امر ستاد بحران استانداری اصفهان است که متاسفانه روز گذشته مسئول این ستاد در پاسخ به خبرنگاران این امر را به سازمان حفاظت از محیط زیست ارجاع داده بود!

مسئول روابط عمومی سازمان حفاظت از محیط زیست استان در پایان در مورد یکی از دلایل تعطیل نشدن مدارس افزود: یکی از نگرانی های پیش رو عدم فرهنگ برخورد با این مسئله در جامعه است چراکه اگر به استان تهران نگاه کنید به محض تعطیلی مدارس در شرایط آلودگی عوض نشستن در خانه همه با وسایل نقلیه شخصی به گردش و تفریح می روند و فضای شهری را آلوده تر می کنند لذا فرهنگ سازی در این قضیه مهم تر از هر امر دیگری است.

انتهای پیام/ ندای اصفهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.