سرویس: دین و اندیشه » هیئت 18:00 - چهارشنبه 26 آبان 1395

معاون بنیاد شهید اصفهان

طرح سراسری «نایب الشهید» توسط زائران اربعین حسینی اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: طرح سراسری “نایب الشهید” با هدف زیارت هر زائر اربعین حسینی به نیت یک شهید گرانقدر در مسیر پیاده روی کربلا اجرا می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، سید علی قریشی اظهار داشت: به مناسبت مراسم پیاده روی ویژه اربعین و بر اساس مصوبه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، طرح سراسری “نایب الشهید” با هدف زیارت هر زائر اربعین حسینی به نیت یک شهید گرانقدر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به 2 صورت فیزیکی و مجازی برگزار می‌شود، افزود: در روش فیزیکی این طرح که مخصوص به پایانه‌های مرزی و مسیرهای پیاده روی و فرودگاه‌ها است زائران می‌توانند برای دریافت پذیرش «نیابت» به غرفه‌ها و موکب‌های مرزی و مسیر کربلا مراجعه کنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تصریح کرد: در بخش مجازی هم زائران می‌توانند به عنوان نائب الزیاره هر شهید با مراجعه به سایت www.shohada.alarbaeen.ir یا در بخش «اربعین» در اپلیکیشن آپ، در این طرح معنوی ثبت نام نمایند.

وی از ایجاد یک کانال تلگرامی در این راستا خبر داد و گفت: محتوای فرهنگی تولید شده برای این طرح نیز در کانال تلگرامی مخصوص به نشانی @nayebshahid انتشار داده می‌شود و در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

امسال نیز عاشقان حسینی از اقصی نقاط ایران پرشور از سال‌های گذشته با پای پیاده و از طریق مرزهای مختلف راهی عراق شده‌اند تا اجتماع عظیم اربعین حسینی را در چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان اسلام رقم بزنند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.