سرویس: اجتماعی 09:25 - چهارشنبه 26 آبان 1395

استاندار اصفهان خبر داد

انتخاب طرح کاهش آلودگی هوای اصفهان به عنوان «موفق‌ترین» طرح کشور از سوی دولت

استاندار اصفهان گفت: در جلسه هیأت دولت طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان به عنوان موفق‌ترین طرح اجرایی کاهش آلودگی هوا در کشور اعلام شده است.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به کاهش شدید بارش‌ها در تمامی نقاط استان در مقایسه با مدت مشابه سال‌ها قبل اظهار داشت: ۸۲ درصد از جمعیت استان و ۸۵ درصد از مساحت استان درگیر خشک‌سالی هستند که باید این شرایط به صورت مستمر به مردم اطلاع‌رسانی شود.

استاندار اصفهان به تعداد روزهای هوای سالم در مقایسه با سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ تا این تاریخ تنها ۵۶ روز هوای سالم گزارش شد که امسال تاکنون ۲۰۰ روز هوای سالم و ۶ روز هوای پاک گزارش شده است که حدوداً ۴ برابر سال ۹۲ است.

زرگرپور با تأکید بر اینکه باید آمار واقعی توسط یک دستگاه واحد ارائه و اطلاع‌رسانی شود، افزود: در جلسه هیأت دولت طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان به عنوان موفق‌ترین طرح در کشور اعلام شده است.

استاندار اصفهان در ادامه به گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص اقدامات انجام شده برای راهداری زمستانی اشاره کرد و گفت: بازدید و مانور راهداری، خرید شن و نمک، تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات، خرید سوخت مصرفی خودروها، خرید روغن و ضد یخ، بهسازی و روکش راه‌ها، احداث روشنایی در گردنه‌ها و … از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

استاندار اصفهان با اشاره به گزارش آب منطقه‌ای تصریح کرد: حجم آب سد زاینده‌رود ۱۴۹ میلیون متر مکعب است که ۱۱ درصد حجم کل سد را شامل می‌شود.

زرگرپور اضافه کرد: در سال گذشته تا این تاریخ ۳۴۸ میلیون متر مکعب و بر اساس میانگین بلندمدت ۶۲۸ میلیون متر مکعب آب پشت سد بوده است که نشان می‌دهد امسال در وضعیت بحرانی قرار داریم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.