سرویس: اجتماعی 18:00 - سه شنبه 25 آبان 1395

به مناسبت روز "حماسه ایثار" مردم اصفهان

مردم اصفهان فردا با امام خامنه‌ای دیدار می‌کنند

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی دیدار مردم اصفهان با مقام معظم رهبری گفت: ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از مردم ولایت‌مدار اصفهان به مناسبت ۲۵ آبان روز حماسه ایثار مردم اصفهان فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، به مناسبت 25 آبان روز حماسه ایثار  مردم اصفهان، حدود 3 هزار و 600 نفر از مردم ولایت مدار اصفهان فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرده و از سخنان ایشان بهره‌مند می‌شوند.

بهروز فرهمند دبیر کمیته اطلاع‌رسانی دیدار مردم اصفهان با مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دیدار اقشار مختلف مردم اصفهان  همچنین جمعی از اصحاب رسانه اصفهان شامل 15 نفر از صدا و سیمای مرکز اصفهان و 25 نفر از اصحاب رسانه برای پوشش رسانه‌ای و مستندسازی در این دیدار شرکت می‌کنند.

سال 1389 نیز مردم اصفهان به مناسبت 25 آبان و همزمان با عید قربان با مقام معظم رهبری دیدار کرده‌اند.

مردم اصفهان در 25 آبان 1361 پیکر 370 تن از شهدای عملیات محرم را در میدان امام اصفهان تشییع کرده و پس از آن در گلستان شهدای این شهر به خاک سپردند.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم اصفهان در 26 آبان 1389 فرمودند: «مردم اصفهان در یک روز سیصد و هفتاد شهید را تشییع کردند، خم به ابرو نیاوردند؛ بماند که همان روز اعزام به جبهه داشتند، پشتیبانی داشتند و حرکت کردند».

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه خاطرنشان کردند: «قبل از انقلاب اصفهان در قضایای مختلف حضور نمایانی داشت، در قضایای انقلاب هم همین جور، در جنگ تحمیلی هم همین جور. یگانهای نظامی مستقر در اصفهان، چه آنچه که متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود؛ لشکر امام‌حسین با مرکزیت اصفهان، لشکر نجف با مرکزیت نجف‌آباد، تیپ قمر بنی‌هاشم، و چه آنچه که مربوط به ارتش بود؛ پایگاه هشتم شکاری که مرکز تحرک عظیمی بود و من از نزدیک کار آن پایگاه را در اصفهان دیده بودم – رحمت خدا بر شهید بابائی – و چه مرکز توپخانه در اصفهان؛ مجموعه‌ این نقاط خیلی معنا پیدا می‌کند.

نتیجه این می‌شود که بعد از انقلاب، در عرض جنگ تحمیلی هشت‌ساله و بعد از جنگ تحمیلی هشت‌ساله، در میدان‌هایی که برای کشور میدان‌های حساسی بوده است، اصفهانی‌ها جزو پیشروان محسوب می‌شده‌اند؛ در رتبه‌ رشد و توسعه‌ کشور، در مسائل علمی کشور. برخی از گره‌های کور ما در نیروهای مسلح، در مراکز علمی و تحقیقاتی اصفهان باز شد. اینها افتخار است، نه برای به خود بالیدن؛ بلکه به معنای پی بردن به هویت خود، به استعداد درونی خود و بر اساس این زمینه، حرکت کردن و به پیش رفتن.»

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.