سرویس: اجتماعی 15:04 - سه شنبه 25 آبان 1395

با رویکرد توجه به هوای پاک صورت گرفت

رکابزنی ۷۰ کیلومتری ۲۰۰ دوچرخه‌سوار با شعار “هوای اصفهان را داریم”

بیش از 200 دوچرخه‌سوار از شهرهای مختلف استان اصفهان، همزمان با روزهای نخستین هفته جاری با شعار هوای اصفهان را داریم، مسیر 70 کیلومتری حومه شهرضا را رکاب زدند

به گزارش اصفهان شرق، اصفهان، همزمان با برگزاری تورهای مختلف پاییزی دوچرخه‌سواری در سراسر کشور، گروه دوچرخه‌سواری هم رکابان آسمان اسپادانا با همراهی دیگر گروه‌های دوچرخه‌سوار از سراسر استان اصفهان، مسیر 70 کیلومتری در حومه شهرضا را رکاب زدند.

جمال‌الدین گوهریان، مسئول گروه دوچرخه‌سواری هم رکابان آسمان اسپادانا با اشاره به برگزاری همایش دوچرخه‌سواری روز جمعه این گروه در شهرضا، اظهار داشت: این گروه شامل 205 دوچرخه‌سوار از شهرهای مختلف اصفهان، مسافتی بالغ بر 70 کیلومتر را با شعار “هوای اصفهان را داریم”، رکاب زدند.
وی افزود: این برنامه و تور پاییزی گروه، به منظور گرامیداشت یادبود مرحوم بهمن گلبارنژاد، دوچرخه‌سوار فقید ایران در رقابت‌های پارالمپیک، برگزار شد و دوچرخه‌سواران گروه در آن، از شهرهای زرین‌شهر، شهرضا و درچه حضور داشتند.
مسئول گروه دوچرخه‌سواری هم رکابان آسمان اسپادانا با اشاره به شرکت‌کنندگان در این همایش تصریح کرد: در این همایش دوچرخه‌سواران رده سنی 9 تا 78 سال شرکت کرده بودند و همراه با دیگران، این مسیر طولانی را رکاب زدند.
وی با بیان اینکه مسیر حرکت این گروه دوچرخه‌سوار در حومه شهرضا بود، ادامه داد: این دوچرخه‌سواران به همراه گروه کوهنوردی و دوچرخه‌سواری پرواداران در حومه شهرضا، منطقه میاندوکوه را رکاب زدند.
گوهریان درباره هدف از برگزاری این همایش‌ها خاطرنشان کرد: هدف ایجاد یک محیط سالم و خوب برای جوانان است؛ خوشحال هستیم که در حال حاضر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان در این حوزه ورود پیدا کرده و فعالیت‌های مناسبی را اجرایی کرده است.
وی درباره ضرورت گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری در سطح کشور گفت: با همت و حمایت مردم و مسئولان می‌توان این فرهنگ را گسترش داد و خوشحال هستیم که در حال حاضر با ایجاد پویش مردمی ترافیک، حمایت‌های شهرداری نیز در این زمینه بیشتر شده و فرهنگ دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان رو به افزایش است.
مسئول گروه دوچرخه‌سواری هم رکابان آسمان اسپادانا بیان کرد: این گروه موسسه دوچرخه‌سواری هم رکابان آسمان اسپادانا، یکی از موسسات فعال به شمار می‌رود که از 19 سال پیش تا کنون، فعالیت‌های مختلفی در حوزه دوچرخه‌سواری ارائه کرده است.
وی با بیان اینکه اگر بتوانیم دست‌به‌دست هم دهیم تا در این زمینه تبلیغ کنیم و مردم به دوچرخه‌سواری روی آورند، خیلی از مشکلات و معضلات جامعه‌ برطرف می‌شود، اضافه کرد: امیدوار هستم که با تلاش‌های صورت گرفت، فرهنگ دوچرخه‌سواری بیش از گذشته بین مردم ترویج پیدا کند و شاهد شهری عاری از آلودگی‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.