اصفهان شرق

رمز موفقیت امام خمینی(ره) قیام برای خدا بود

کدخبر: 11796
1392/11/16 در ساعت 00:58

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شرق اصفهان: مراسم شب شعر انقلاب با شکوه خاصی در جمع مسئولین شهر، بخش و اقشار مردم شهر کوهپایه برگزار شد. سردی هوا و بارش برف نتوانست حضور با شکوه مردم فرهنگ دوست کوهپایه را از شرکت در شب شعر باز دارد.

این مراسم با حضور 500 نفر در سالن هنرستان شهید اژه ای با عناوین ولایت، شهدا و مسائل مربوطه  برگزار شد. از شاعران به نام کوهپایه در این مراسم دعوت به عمل آمد.

فضل الله کفیل فرماندار اصفهان مهمان ویژه ی این مراسم با اشاره به اهداف چهار گانه در برگزاری این قبیل مراسمات اظهار داشت: در برگزاری مراسمات فرهنگی و ادبی می بایست 4 هدف را در راس قرار داد. شکر خدا و سپاس مردم به بارگاه حضرت حق در باب نعمت بزرگ انقلاب اسلامی و تجلیل از نقش آفرینان انقلاب و امام خمینی دو هدف از اهداف برگزاری مراسمات می باشد.

وی تجلیل از خانواده شهدا به جهت اهدا بهترین دارایی به کشور و تجدید میثاق با شهدا و  بیعت با مقام معظم رهبری را از دیگر اهداف در برپایی مجالس فرهنگی و ادبی دانست.

فرماندار اصفهان با اشاره به شروع نهضت امام خمینی در سال 1323 بیان نمود: در خصوص تاریخچه شروع نهضت امام خمینی(ره) مباحثی در خصوص شروع این نهضت از 15 خرداد سال 1342 می باشد ولی بنده این شروع را در 15 اردیبهشت سال 1323 می دانم.

وی رمز موفقیت امام را قیام برای خدا دانست و گفت: حرکت برای خدا و چیزی جز خدا ندیدن رمز موفقیت و ماندگاری حرکت امام بود.

کفیل جشن های انقلاب را پیرامون 2 موضوع مهم معرفتی و مبارزه با ظلم دانست و تصریح کرد: با مقایسه جایگاه کشور قبل و بعد از انقلاب به این نتیجه مهم می رسیم که امروز انقلاب، کشور ما را به جایی رسانده است که در رتبه ی اول تا دهم جهان جا داریم و همه اینها با پیروی از ولایت تحقق می یابد به طوری که دشمنان با حضور نظامی خود نتوانسته اند به شرایط امروز ایران برسند.

در ادامه حجت الاسلام شاکری امام جمعه شهر کوهپایه انقلاب را طلوع فجری برای طلوع خورشید عالمتاب خواند و افزود: هدف اساسی در خصوص ایام الله دهه فجر انقلاب و راه امام خمینی(ره) می باشد.

وی در خصوص تبلیغات در ادارات فرهنگ و صداوسیما و نفوذ شعر در انقلاب و تدابیر و وظایف، با استناد به وصیت نامه امام گفت: امام در وصیت نامه ی خود به مجلس و دولت های آینده فرمودند که نگذارید دستگاههای خبری از اسلام و مصالح کشود منحرف شوند.

امام جمعه  با کلام صریح خود با اشاره به کلام امام خمینی در وصیت نامه، به آنهایی که در فکر برداشتن ممیزی نشریات و کتب هستند تاکید کرد: کسانی که آزادی به شکل غربی را در نظر می گیرند از نظر اسلام این کار حرام است و مسئولینی که به این امر دامن می زنند از مسیر منحرف می شوند.

در این مراسم فخاری جانباز و اسیر دفاع مقدس و همسنگر شهید ابوترابی از خاطرات 6 ماهه اش در سلول اسارت بیان کرد و نامه ای که به صورت شعر به امام خمینی نوشته بود را به پیوست اشعار روز کشور در حضور همگان خواند.

در این مراسم از شاعران با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.

لازم به ذکر است در این جلسه مسابقاتی در قالب سخنرانی های پیرامون جلسه انجام گرفت.