سرویس: اجتماعی 10:35 - سه شنبه 25 آبان 1395

قائم‌مقام ستاد سرشماری استان:

پیشرفت ۸۰ درصدی سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ اصفهان/ یک‌میلیون و ۳۹۲ هزار خانوار سرشماری شده‌اند

لعلی بابیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تا پایان روز ۲۸ آبان ماه ادامه خواهد داشت، گفت: تا امروز یک‌میلیون و ۳۹۲ هزار خانوار در استان اصفهان فهرست بندی و به آنها مراجعه شده است

به گزارش اصفهان شرق، قائم‌مقام ستاد سرشماری استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به تمدید سه‌روزه‌ای که در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن امسال انجام گرفت، سرشماری حضوری نفوس و مسکن سال 95 هم از 28 مهرماه تا پایان روز 28 آبان ماه در حال اجراست.

محمدرضا لعلی بابیان اینکه تا امروز یک‌میلیون و 392 هزار خانوار در استان اصفهان فهرست بندی و به آن‌ها مراجعه شده است، گفت: 54 درصد از این تعداد به‌صورت حضوری و چهره به چهره توسط مأموران سرشماری شده‌اند.

وی ادامه داد: نزدیک به 38.5 درصد خانوارها هم در سرشماری اینترنتی شرکت کرده بودند که مأموران سرشماری فقط اقدام به اخذ کد رهگیری از آن‌ها کرده و در سامانه ثبت می‌کنند.

* ثبت پنج درصد خانوار غائب و دو درصد عدم همکاری در سرشماری

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌وبودجه استان اصفهان با بیان اینکه تا امروز پنج درصد خانوار غائب و دو درصد عدم همکاری در ستاد سرشماری ثبت‌شده است، تأکید کرد: البته این عدم همکاری به معنای همکاری کامل نکردن نیست بلکه ممکن هست فرد دارای کهولت سن یا ناتوانی در پاسخگویی به مأموران سرشماری باشد که طی روزهای آینده با مراجعه مجدد اطلاعات آن‌ها نیز برای سرشماری نفوس و مسکن سال 95 دریافت خواهد شد.

لعلی بابیان اینکه تا به امروز 80 درصد کار سرشماری نفوس و مسکن سال 95 استان اصفهان پیشرفت داشته است، خاطرنشان کرد: در سرشماری سراسری قبلی که در سال 90 انجام‌گرفته بود، استان اصفهان یک‌میلیون و 455 هزار خانوار داشته است که در حال حاضر یک‌میلیون و 392 هزار خانوار در سرشماری امسال ثبت و امیدواریم تا آخر زمان مشخص‌شده مابقی خانوارهای استان نیز در سرشماری امسال ثبت شوند.

وی تأکید کرد: در روز 29 آبان ماه سال جاری تعداد نهایی خانوارهای استان اصفهان اعلام و پس از چند روز آمار نهایی جمعیت مشخص خواهد شد.

قائم‌مقام ستاد سرشماری استان اصفهان بابیان اینکه کار فهرست بندی در شهرستان‌های بزرگ استان همچون اصفهان، کاشان و فلاورجان باقی‌مانده است، اظهار کرد: کار فهرست بندی در بیشتر شهرستان‌های استان همچون خور و بیابانک، نائین و بویین میاندشت به اتمام رسیده و فقط کار ثبت خانوارهای غائب باقی‌مانده است.

لعلی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و 435 مأمور کار سرشماری نفوس و مشکن سال 95 را در استان انجام می‌دهند ضمن اینکه هر پنج الی شش نفر از آن‌ها ذیل یک کارشناس فعالیت می‌کنند که کار کارشناسان کنترل و بارگذاری آمار تهیه‌شده توسط آمارگیران است.

وی مجموع این کارشناسان را 248 نفر عنوان کرد و افزود: در هر شهرستان نیز یک معاون فنی سرشماری فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.