سرویس: اجتماعی 08:00 - سه شنبه 25 آبان 1395

امام جمعه اصفهان:

اجتماع عزاداران حسینی در روز اربعین نه تنها یک مراسم عزاداری که یک مانور سیاسی است

امام جمعه اصفهان گفت: برگزاری اجتماع عزاداران حسینی در روز اربعین نه تنها یک مراسم عزاداری بلکه یک مانور سیاسی است و مردم در این اجتماع عشق و علاقه خود به امام حسین(ع) را در چشم جهانیان متبلور می کنند.

به گزارش اصفهان شرق،  آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد در جلسه هماهنگی برگزاری اجتماع عزاداران اربعین حسینی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم روز اربعین به صورت منسجم و منظم در اصفهان اظهار کرد: به حمدالله مراسم عزاداری در طول 2 ماه محرم و صفر در محله ها و مناطق مختلف شهر اصفهان برگزار می شود و مردم ولایت مدار این شهر، ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) نشان می دهند.

وی افزود: برگزاری اجتماع عزاداران حسینی در روز اربعین نه تنها یک مراسم عزاداری بلکه یک مانور سیاسی است و مردم در این اجتماع عشق و علاقه خود به امام حسین(ع) را در چشم جهانیان متبلور می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: یکی از خلأهایی که در برگزاری مراسم روز اربعین حسینی در اصفهان وجود دارد این است که هیأت های مذهبی هر کدام به صورت جداگانه مراسم های باشکوهی را برگزار می کنند، اما لازم است همه این هیأت ها تصمیم بگیرند و در یک مکان مشخص گرد هم حاضر شده و عزاداری خود را به عنوان الگویی مطرح کنند.

آیت الله طباطبائی نژاد با بیان اینکه شیوه و سبک عزاداری، نوعی فن و مهارت است، تصریح کرد: شهرها و کشورهای مختلف هر کدام به سبک و شیوه خاصی عزاداری می کنند و با تمرین شیوه عزاداری در طول سال، سبک عزاداری خود را در روزهایی همچون روز اربعین به نمایش می گذارند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم روز اربعین در میدان امام علی(ع) اصفهان ابراز کرد: برنامه های در نظر گرفته شده برای این مراسم باید به صورت منظم و بر اساس زمان بندی انجام شود تا همه عزاداران با شور و علاقه خاص خود به امام حسین(ع) به عزاداری بپردازند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام رحمت الله اروجی، مدیرکل تبلغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات مقدماتی برای برگزاری با شکوه اجتماع عزاداران اربعین حسینی در میدان امام علی(ع) اصفهان، اذعان کرد: خلأهای برگزاری با شکوه این اجتماع با برگزاری جلسات هم اندیشی بین دستگاه های مرتبط و شورای هماهنگی هیأت های مذهبی استان اصفهان شناسایی شده و تلاش می شود این اجتماع به صورت منسجم و منظم و با حضور پرشور هیأت های مذهبی برگزار شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود برای پوشش رسانه ای مناسب این مراسم توسط صدا و سیمای مرکز اصفهان، کمیته ای برای هماهنگی با صدا و سیما تشکیل شود تا زیرساخت ها و تمهیدات لازم برای برای پخش زنده مراسم در نظر گرفته شود.

فضل الله کفیل، فرماندار اصفهان نیز در این جلسه با تأکید بر برگزاری مردمی این اجتماع بزرگ، تصریح کرد: تمهدیدات انتظامی و امنیتی لازم برای برگزاری اجتماع عزاداران اربعین حسینی در میدان امام علی(ع) اصفهان در نظر گرفته شده و تلاش می شود مراسم امسال، با نظم و انسجام بیشتری برگزار شود.

وی گفت: مراسم های عزادارای مختلف و متعددی در ماه های محرم و صفر در شهر اصفهان توسط هیأت های مذهبی برگزار می شود، اما این نیاز احساس می شود که هیأت های مذهبی به صورت با شکوه تر نسبت به سال گذشته، در اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حضور پیدا کنند و عشق و ارادت خود به امام حسین(ع) را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.