سرویس: اجتماعی 16:05 - دوشنبه 24 آبان 1395

معاون هلال احمر اصفهان

۱۷۸ کاروان سلامت از اصفهان به مناطق محروم اعزام شدند

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه در ۵ سال اخیر هلال احمر اصفهان ۱۷۸ کاروان سلامت را به مناطق کمتر توسعه یافته اعزام کرده است، گفت: در مجموع ۲۹ هزار و ۹۳۵ نفر از خدمات این کاروان‌ها بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، علیرضا سلیمی اظهار داشت: اکیپ‌های اعزامی کاروان سلامت هلال احمر استان اصفهان به صورت شهرستانی، منطقه‌ای و استانی به مناطق محروم استان از جمله فریدونشهر، خور و بیابانک، سمیرم و غیره اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در صورت اعلام نیاز کاروان سلامت به سایر استان‌ها نیز اعزام می‌شوند، افزود: در همین راستا پزشکان متخصص استان اصفهان در چند مرحله به روستاهای محروم سیستان و بلوچستان اعزام و در روستاهای محروم مرزی مستقر شدند و خدمات درمانی ارائه کردند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به کاروان سلامت اعزامی به روستاهای محروم سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سال 91 کاروان سلامت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان شامل پزشکان متخصص داوطلب به روستاهای محروم این استان از جمله کنارک، ایرانشهر، بزمان، چابهار و کهیر اعزام شدند و خدمات قابل توجهی را به مردم سنی و شیعه این مناطق بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی ارائه کردند.

وی بیان کرد: مکان‌هایی برای استقرار کاروان همچون درمانگاه‌های روستایی، مدارس از قبل آماده شده بودند و کاروان سلامت هلال احمر اصفهان در شهر زهک و روستاهای خمک و خمر مستقر شدند.

سلیمی با بیان اینکه مردم علاوه بر این روستاها از روستاهای مجاور با وسایل عمومی، شخصی و پای پیاده مراجعه می‌کردند، گفت: در همین راستا حجم مراجعات زیاد بود، روز نخست بالغ بر 700 نفر بیمار توسط پزشکان متخصص ویزیت و یا برای انجام جراحی سر پایی یا ارجاع به بیمارستان زابل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه کاروان سلامت روز دوم در روستاهای شهر هیرمند مستقر شدند، افزود: یکی از روستاها در نقطه صفر مرزی به‌نام قرقری وضعیت اقتصادی بسیار ضعیف به‌دلیل خشک شدن دریاچه هامون و خشکسالی مزارع داشتند که حجم بسیار زیادی از مردم برای مداوا مراجعه کرده، در همین راستا هزار و 50 نفر از آنان پذیرش شدند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: در حاشیه کاروان سلامت تعدادی از پزشکان عمومی به مدارس مراجعه و دانش‌آموزان بیمار را به مراکز استقرار متخصصن ارجاع می‌دادند، روز سوم و چهارم در روستاهای شهرستان زابل خدمات داوطلبانه ارائه شد.

وی با بیان اینکه در مجموع به 3 هزار و 410 نفر خدمات درمانی از جمله ویزیت رایگان، عمل جراحی، دندانپزشکی، اعصاب و روان، داخلی، قلب و عروق، پوست و مو و بهداشت دهان و دندان ارائه شد، خاطرنشان کرد: بالغ بر یک میلیارد و 380 میلیون ریال خدمات داوطلبانه کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان اصفهان در سیستان و بلوچستان هزینه شد.

سلیمی با اشاره به نتایج مثبت اعزام کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان اصفهان بیان کرد: در 5 سال اخیر در مجموع تاکنون 178 کاروان سلامت به مناطق کمتر توسعه یافته اعزام شده که در نوع خود در سطح کشور بی‌نظیر است و در مجموع 29 هزار و 935 نفر از خدمات این کاروان‌ها بهره‌مند شده‌اند، در همین راستا کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان اصفهان در سال 92 با استفاده از 142 پزشک به‌ عنوان برترین کاروان سلامت کشور انتخاب شد.

وی با بیان اینکه تیم درمانی داوطلبان جمعیت تلاش کرده که با مشارکت در برنامه‌های کاروان‌های سلامت در نقاط محروم و کمتر توسعه‌یافته، لذت خدمت‌رسانی را به‌عنوان عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر متبلور نمایند، گفت: پزشکان و پیراپزشکانی که علاقمند به انجام فعالیت‌های بشردوستانه هستند می‌توانند با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر در کلیه شهرستان‌های استان و تکمیل فرم عضویت به جمع عظیم داوطلبان بپیوندند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.