سرویس: اجتماعی 09:25 - دوشنبه 24 آبان 1395

معاون فرهنگی بنیاد شهید اصفهان:

مدافعان حرم از بینش سیاسی قوی برخوردارند/ بنیاد شهید آماده خدمت به خانواده‌های شهدای مدافع حرم

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: کسانی که برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) در جبهه‌های سوریه به‌ عنوان مدافعان حرم حضور پیدا می‌کنند، از بینش سیاسی قوی برخوردار هستند و در خارج از مرزها به جنگ با دشمن می‌پردازند.

به گزارش اصفهان شرق، سید علی قریشی اظهار کرد: مردم می‌دانند که شهدای مدافع حرم ادامه‌ دهنده راه شهدای انقلاب و شهدای دوران دفاع مقدس هستند؛ در حال حاضر نیز یادواره‌های زیادی برای این شهدا در شهرها و روستاها برگزار می‌شود.

وی افزود: استان اصفهان از نظر تعداد شهدای مدافع حرم در کشور بعد از استان‌های مشهد و قم پیشتاز بوده و سومین رتبه کشور در شهدای مدافع حرم را دارد که جا دارد یاد و خاطره شهدای مدافع حرم افغانستانی را هم گرامی بداریم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: خانواده شهدای مدافع حرم افغانستانی در دریافت خدمات از بنیاد شهید هیچ تفاوتی با خانواده شهدای جمهوری اسلامی ندارند.

وی تصریح کرد: شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم همگی ادامه‌ دهنده راه نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) هستند، مردم مدیون این شهدا هستند و باید حرمت و خون این شهدا را نیز نگه دارند.

قریشی در رابطه با تأثیر شهادت شهدای مدافع حرم در بحث‌های سیاسی ادامه داد: وقتی ما حرف از نظام اسلامی می‌زنیم، حریم اهل‌بیت(ع) و مظلومان جهان برایمان اهمیت دارند، هر کجا که حق مظلومی در خطر است مسلمانان از همه جای جهان باید به داد این مظلومان برسند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در کشورهای عراق و سوریه به حریم‌ اهل‌بیت(ع) تجاوز شده و ما باید از آن‌ها مراقبت کنیم، دشمن همه امکانات خود را برای نفوذ در منطقه بسیج کرده و متأسفانه از هر نقطه‌ای که بتواند به بدنه مردم مظلوم خصوصاً مسلمانان ضربه می‌زند دریغ نمی‌کند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به فاجعه منا خاطرنشان کرد: در مراسم حج سال گذشته آل‌سعود خائن حجاج ایرانی را به بدترین وضع ممکن به شهادت رساند و سازمان حقوق بشر نیز حتی به خود این اجازه را نداد که دولت عربستان را محکوم کند.

وی اذعان داشت: آل‌سعود همچنان در حال جنایت علیه مردم مظلوم و ستم‌دیده یمن است و نیروهای نظامی خود را علیه مردم مظلوم کشور یمن بسیج می‌کند و آنان را به شهادت می‌رساند و ما باید به مسلمانان ستم‎دیده جهان کمک کنیم چراکه این امر بر هر مسلمانی واجب است.

قریشی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر کسانی که برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) در جبهه‌های سوریه به‌ عنوان مدافعان حرم حضور پیدا می‌کنند، از بینش سیاسی قوی برخوردار هستند و در خارج از مرزها به جنگ با دشمن می‌پردازند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.