سرویس: اجتماعی 13:50 - یکشنبه 23 آبان 1395

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت:

5 هزار مسجد اصفهان پایگاه آموزش مردمی پلیس می‌شود

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مساجد همیشه توانسته‌اند نقشی ویژه‌ در حل مشکلات و رفع آسیب‌های مردم ایفا کنند، از همین رو پلیس از ظرفیت بزرگ و عظیم این نهاد در راستای کم کردن آسیب‌ها و جرائم در سطح جامعه بهره‌برداری خواهد کرد.

به گزارش اصفهان شرق، اظهار داشت: مساجد از قدیم‌الایام به عنوان پایگاه‌های مهم مردمی و محل اجتماع اقشار مختلف به منظور تبادل نظر در خصوص مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و … بوده‌اند و این پایگاه همیشه توانسته نقش ویژه‌ای را در حل مشکلات و رفع آسیب‌های مردم ایفا کند.

وی افزود: بنابراین یکی از نهادهایی که می‌تواند در زمینه ارتباط نیروی انتظامی با مردم، آشنایی با آسیب‌ها و جرائم و در نهایت افزایش امنیت در جامعه کمک کند، نهاد مسجد است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: از آنجا که اصفهان یک استان مذهبی بوده و بیشترین مسجد را دارا است و مردم این استان نیز اعتقاد خاصی به حضور در مساجد دارند، به همین جهت پلیس اصفهان در نظر دارد تا از ظرفیت بزرگ و عظیم این نهاد در راستای کم کردن آسیب‌ها و جرائم در سطح جامعه بهره‌برداری کند.

آقاخانی به اجرای طرحی به منظور ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مردم در سطح مساجد اشاره کرد و گفت: در این طرح که اخیراً طی تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت اجتماعی پلیس اصفهان و نهاد امور مساجد استان منعقد شده فرماندهان انتظامی، رؤسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، معاونان و رؤسای پلیس‌های تخصصی باید برابر زمان‌بندی تعیین شده هر ماه در یک مسجد حضور یافته و به آموزش مردم و ارائه هشدارهای پلیسی در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم بپردازند.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در بیش از 5 هزار مسجد استان به اجرا گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش مردم، مشکلات امنیتی و انتظامی محله نیز با حضور اهالی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و مسؤولان انتظامی موظف‌اند نسبت به جمع‌بندی مطالبات مردم و انعکاس خواسته‌هایشان به مبادی ذی‌ربط اقدام کرده و ظرف 20 روز نسبت به حل مشکلات اقدام و نتیجه را به هیأت امنای مسجد مربوط ارائه کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، هیأت امنای مساجد را افراد شاخص، مورد اعتماد و امین مردم توصیف کرد و گفت: تقاضای ما از این افراد این است که ارتباط خود را با کلانتری محل بیشتر کرده و مشکلات و مطالبات مردم در زمینه‌های امنیتی و انتظامی آن‌ها را از طریق حضور مستمر در کلانتری و یا شماره تلفن‌های 110 و 197 به مسؤولان انتظامی ارائه کنند.

آقاخانی با بی‌بدیل توصیف کردن نقش و جایگاه مسجد در تحولات جامعه، تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این طرح در مساجد روز به روز شاهد کاهش آسیب‌ها و جرائم و ارتباط هر چه بیشتر نیروی انتظامی با مردم و مشارکت عمومی در راستای شعار «همه با هم برای امنیت» باشیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.