سرویس: اجتماعی 11:40 - یکشنبه 23 آبان 1395

دریک‌صد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان مطرح شد:

حل مشکل آب اصفهان نقطه وفاق تمامی مسئولان استان/حضور مردم در راهپیمایی روز اربعین نشان اقتدار جهانی است

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بر نقطه وفاق تمامی مسئولان استان اصفهان برای حل موضوع آب تاکید کردند.

به گزارش اصفهان شرق، یک‌صد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با حضور 20 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در سخنرانی پیش از دستور جلسه شورای شهر اصفهان با عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: تأکید بر عشق و ایمان از ویژگی‌های اهل‌بیت (ع) است.

رضا امینی افزود: مقام معظم رهبری در راستای پاسداشت اربعین حسینی فرمودند “آغاز جاذبه مغناطیسی امام حسین (ع) روز اربعین است، راهپیمایی در روز اربعین از گذشته مورد تأکید و تائید علما و فقها بوده است.”

وی به سالروز 25 آبان سالروز “حماسه ایثار” مردم اصفهان اشاره و تصریح کرد: این روز را به مناسبت تشییع 370 شهید گلگون‌کفن در یک روز و در اصفهان نام‌گذاری کردند که امام خمینی (ره) درباره این روز فرمودند “در کجای ایران شهری پیدا می‌کنید که در یک روز 370 شهید را تشییع کنند که در اصفهان این عمل شایسته صورت گرفت؟”

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: امیدواریم به‌زودی سالن گفتمان شهدای اصفهان در ضلع جنوب شرقی گلستان شهدای این شهر برای ایام نوروز احداث و برای ‌استفاده خانواده معظم شهدا آماده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برداشت غیرمنطقی از وجوه خزانه‌داری شهرداری اصفهان توسط اداره کل کتابخانه‌های کشور باید هرچه سریع‌تر به شهرداری بازگردانده شود.

حضور مردم در راهپیمایی روز اربعین نشان اقتدار جهانی است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور این جلسه به حضور میلیونی مردم در حرکت عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز اربعین حسینی نشان از اقتدار جهانی شیعه و مسلمانان در جهان اسلام است.

اصغر آذربایجانی با بیان اینکه طی روزهای گذشته شهروندان اصفهانی شاهد آلودگی هوا بودند، بیان کرد: ازاین‌رو از مسئولان و متولیان امر می‌خواهیم که اقدامات جدی در راستای مسائل زیست‌محیطی و اجرایی شدن طرح جامع کاهش آلودگی هوا در شهر اصفهان را انجام داده تا شاهد کاهش روزهای ناسالم در این شهر باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان به 24 آبان روز کتاب و کتاب‌خوانی اشاره و تصریح کرد: فرهنگ، محوری‌ترین مدیریت یک جامعه محسوب می‌شود، همچنین یکی از شاخصه‌های ارزیابی توسعه هر شهر و کشور در عصر حاضر، میزان مطالعه و کتاب‌خوانی مردم آن جامعه است.

وی تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم جایگاه و اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و دارا بودن تمدن چند هزارساله در مراکز متعدد علمی و فرهنگی و نیز وجود علما و دانشمندان، آمار و ارقام ارائه‌شده توسط مجامع و سازمان‌های فرهنگی داخلی و خارجی مانند یونسکو، سرانه مطالعه هر ایرانی امیدوارکننده نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان به نتیجه پژوهش مرکز تحقیقات صداوسیما در سال 1391 اشاره کرد و افزود: در 31 شهر کشور نشان می‌دهد 22.4 درصد ترجیح می‌دهند اوقات فراغت خود را با مطالعه کتاب پر کنند و این در حالی است که 52 درصد آن‌ها زمان فراغت خود را با تماشای تلویزیون پر می‌کنند.

لزوم توجه سازمان‌ها به شرکت‌های فعال در اصفهان

عضو کمیسیون حمل‌ونقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه توجه سازمان‌ها و نهادهای استان اصفهان به شرکت‌هایی که در اصفهان فعالیت می‌کنند، لازم و ضروری است، گفت: قطعاً پیشرفت این شرکت‌ها موجب بهبود بهتر صنعت IT در شهر و استان می‌شود.

ابوالفضل قربانی با بیان اینکه از سال گذشته مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تأسیس و فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: در ایران، اصفهان نخستین شهری است که این مرکز را ایجاد کرده و ازاین‌رو توانسته نام خود را به ‌عنوان یک عضو در شبکه شهرهای خلاق یونسکو به ثبت برساند.

وی به برنامه‌های مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان اشاره و تصریح کرد: همچنین توسعه خلاقیت در شهر و توسعه نگاه شهروند محور و جذب و آفرینندگی ایده جهت حل مشکلات با ارتقاء مسائل شهری و توسعه کیفی سرمایه انسانی شهر و بهره‌مندی از نیروی انسانی کارآمدتر و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نو از دیگر برنامه‌های این مرکز است.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: ازجمله اقدامات در این مرکز که در طول عمر کوتاه خود بسیار مؤثر و قابل‌تقدیر بوده باید از طریق رسانه‌ها به اطلاع مسئولان و مردم رسانده شود، همچنین توسعه این حرکت قطعاً به راه‌کارهای عملی جهت حل بسیاری از مشکلات شهر منجر می‌شود.

خسارت سالانه کشور از آلودگی هوا بالغ ‌بر 31 میلیارد دلار است

عضو کمیسیون حمل‌ونقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: به استناد تحقیقات، منابع آلاینده صنعتی، خودرویی و حمل و نقل دائماً باید کنترل و همه‌ساله طبق برنامه جامعی کاهش یابند.

غلامرضا شیران گفت: در جهان آلودگی هوا چهارمین عامل مرگ‌ و میر بوده و دود دیزل و برخی از آلاینده‌های دیگر سرطان‌زا است و همچنین 88 درصد از مرگ‌ومیرهای ناشی از آلودگی هوا در کشورهای درحال‌توسعه با درآمد پایین و متوسط رخ می‌دهد.

وی اظهار داشت: در ایران بر اساس آخرین گزارش‌های بانک جهانی در سال فعلی، خسارات سالانه کشور از آلودگی هوا بالغ‌بر 31 میلیارد دلار برای 8 کلان‌شهر و 23 استان درگیر با ریزگردها برآورد شده است.

حل مشکل آب اصفهان نقطه وفاق تمامی مسئولان استان

عضو و منشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: حل مشکل آب اصفهان نقطه وفاق تمامی مسئولان استان و کارشناسان با هر گرایش و سلیقه‌ای است که همگان بر ضرورت و پیگیری آن تا حصول نتیجه تأکید دارند، بر اساس جلسه 9 ماده‌ای شورای عالی آب مطالبه حوضه آبریز زاینده‌رود در سال 1393 توسط این شورا مورد تأکید است.

علیرضا نصر اصفهانی بیان کرد: قطعاً این مطالبه یک مطالبه عمومی و فراگیر است و انگشت اشاره افراد کوته بین و تفرقه انداز در هر جایگاهی که هستند نباید به اشتباه به سمت مسئولی خاص نشانه رود و این چنین برداشت شود که اگر شخصیتی در این زمینه مورد تاخت و تاز غیر منصفانه و غیر متعارف قرار گرفت مسئله حل می‌شود.

وی ادامه داد: همگان در همه جا باید بدانند که گفتمان مسئولان و مردم در استان اصفهان در مقوله آب یک گفتمان واحد است که بارها و بارها به صورت‌های مختلف بیان گردیده و از شفافیت لازم هم برخوردار بوده است به گونه‌ای که هیچ تحلیل و تقسیری نمی‌تواند آن را مخدوش کرده و از ریلی که در آن قرار گرفته خارج  کند.

عضو و منشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بحران آب ‌و هوا از جمله مواردی است که اگر فراگیر شود دامان همه را می‌گیرد و حزب، گروه، شهری، روستایی، غنی، فقیر، مسئول و غیرمسئول نمی‌شناسد و زندگی همه تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت.از مردم همیشه همراه درخواست می‌کنیم بیش از گذشته در مصرف آب به‌ویژه کاهش سرانه مصرف آب تلاش و اهتمام کافی بورزند.

موانع عمده رشد ورزش از جمله نبود شغل مناسب و مشکلات مالی، عدم وجود ورزشگاه تخصصی و هزینه‌های گزاف در حوزه ورزش و نبود امکانات کافی برای بانوان و وجود محدودیت‌های غیرمجاز برای ورزش بانوان، تجهیز اصفهان به پارک‌نت، حل مسائل ارگ جهان‌نما و کاربری زمین برای میدان امام علی (ع)، مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس برای معلولان از جمله تذکرات اعضا در این جلسه بود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.