سرویس: اجتماعی 10:36 - یکشنبه 23 آبان 1395

مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان:

ترویج روز حماسه و ایثار اصفهان، کمک به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان گفت: ترویج روز حماسه و ایثار اصفهان می‌تواند به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند.

به گزارش اصفهان شرق، داریوش وکیلی اظهارکرد: عملیات محرم در آبان ماه سال 61 از جمله عملیات‌هایی بود که مسؤولیت عمده آن بر دوش رزمندگان استان اصفهان شامل لشکر 14 امام حسین(ع) و لشکر 8 نجف اشرف بود.

وی افزود: عملیات محرم برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس برای مردم اصفهان بود که البته رزمندگان اصفهانی در طول دفاع مقدس بالاترین سهم را از حضور در جبهه‌ها تا خط‌شکنی، عملیات‌ها، موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگ داشتند.

مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان گفت: توانمندی و خلاقیت‌های فوق‌العاده دفاعی و نظامی رزمندگان اصفهان نشأت گرفته از تجلی مردم در پشتیبانی از جبهه‌های حق علیه باطل و مبارزه با استکبار جهانی بود که مردم به خوبی این پشتیبانی را نشان دادند.

وکیلی تصریح کرد: خط‌ شکنی مردم اصفهان در عملیات محرم در نوع خود بی‌نظیر بود، چرا که رزمندگان توانستند در کمتر از نیم ساعت شماری از نیروهای عراقی را به اسارت در آورده و در محور دیگر نیز نیروهای دشمن به استعداد یک تیپ را به محاصره در آوردند و آنان را اسیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیکر مطهر بیش از 370 شهید گلگون‌کفن این عملیات در روز 25 آبان 61 بر دوش مردم ولایتمدار و شهیدپرور اصفهان تشییع شد و پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا خم به ابرو نیاوردند و راست‌ قامت‌تر و مصمم‌تر در صفوف ثبت‌ نام برای اعزام به جبهه حاضر شدند که چشم جهانیان بر این عظمت خیره شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان اذعان داشت: در همان روز کاروان‌های زیادی از استان اصفهان به جبهه اعزام شدند و پشتیبانی از جبهه‌ها همچنان ادامه یافت که ترویج روز حماسه و ایثار اصفهان می‌تواند به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند.

وکیلی ابراز داشت: استان اصفهان در آبان ماه 61 بیش از یک هزار و 200 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد که نشان ‌دهنده نمایشی از اوج ایثار مردم اصفهان در آن زمان بود.

وی اضافه کرد: روز حماسه و ایثار اصفهان از 4 سال گذشته طی برگزاری دیدار مردم اصفهان با مقام معظم رهبری برجستگی ویژه‌ای به خود گرفت و از آن روز تاکنون مردم اصفهان حماسه‌های بیشتری را در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) و پیشرفت در علوم هسته‌ای خلق کرده و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جریان‌ ساز هستند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.