سرویس: اجتماعی 12:45 - شنبه 22 آبان 1395

استاندار اصفهان:

مدیریت یکپارچه حوضه زاینده‌رود مشخص شده است

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه با پیگیری و اقدامات صورت گرفته قسمت اعظم مشکلات حوضه آبریز زاینده رود در حال مرتفع شدن است، گفت: در حال حاضر از سوی وزارت نیرو مدیریت یکپارچه برای حوضه آبریز زاینده رود مشخص شده است.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در جلسه ای که با تعدادی از معتمدین و کشاورزان قهدریجان و فلاورجان برگزار شد، اظهار داشت: هر تصمیماتی که برای حوضه آبریز زاینده رود گرفته می شود کل حوضه را در بر می گیرد و تنها یک منطقه را شامل نمی شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته چهار جلسه با نمایندگان کشاورزان استان داشته است، گفت: اعتقاد دارم که دیدارهای چهره به چهره مشکلات را بهتر حل می کند.
وی خواسته های منطقی کشاورزان استان را بحق دانست و بیان داشت: نباید از این خواسته ها و مطالبات سوء استفاده شود و به دشمن فرصت داد.
زرگرپور یادآور شد: اقداماتی که طی سه سال گذشته در حوضه آبریز زاینده رود صورت گرفته است در دو دهه گذشته کم سابقه بوده و باید تلاش کنیم که در آرامش کامل این اقدامات به نتیجه برسد و به بار نشیند.
وی به تشریح این اقدامات پرداخت و افزود: طی چند سال گذشته حق آبه کشاورزان مشخص نبوده است ولی با پیگیری های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در آینده نزدیک حق آبه ها حتی روستا به روستا مشخص می شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه حوضه آبریز زاینده رود در طول سال های گذشته مدیریت یکپارچه نداشت، افزود: در حال حاضر از سوی وزارت نیرو مدیریت یکپارچه برای این حوضه آبریز مشخص شده است و درخواست ما این است که ایشان در منطقه حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه ۴ استاندار طی نامه ای به وزیر نیرو خواستار اجرای هرچه سریع تر سد بهشت آباد شده بودند، گفت: معاون اول رئیس جمهور بر تسریع هر چه سریعتر عملیات اجرایی این سد تاکید کردند.
زرگرپور افزود: کنترل برداشت ها در دو استان اصفهان و چهارمحال بختیاری طی توافقنامه با استاندار چهارمحال بختیاری به دو صنف کشاورزی اصفهان و چهارمحال واگذار شد است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر سهم ۲ استان از آب حوضه آبریز زاینده رود و همچنین سهم آب شرب، صنعت و کشاورزی و محیط زیست مشخص شده است.
استاندار اصفهان افزود:در اجرای فرایند طرح ۹ ماده ای صندوق خسارت پیش بینی شده است که در آینده نزدیک به تصویب هیأت دولت خواهد رسید و در صورت رها نشدن آب، خسارت نکشت پرداخت خواهد شد.
وی یادآور شد: در کلیه مصوبات قانونی حوضه آبریز زایندرود به عنوان یک واحد است و برای یک واحد تصمیم گیری می شود.
زرگرپور به تدوین طرح ویژه جامع کشاورزی در حوضه آبریز زاینده رود توسط وزارت جهادکشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: در سفر معاون اول رئیس جمهور مقرر شده است که طرح ویژه کشاورزی استان اصفهان با روش های جدید و حداقل مصرف آب توسط وزارت جهاد کشاورزی تهیه شود و کشاورزان باید پیگیری نمایند که این طرح هر چه سریع تر تدوین شود.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: معاون اول رئیس جمهور در سفر به اصفهان بر اجرای کامل طرح ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود تاکید کرد و برای هماهنگی اجرای مصوبات دستورات جدی را ابلاغ کرد.
وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با نظام صنفی کشاورزان به شرط بارندگی برای پاییز دوم امکان آب رها خواهد شد و در غیر این صورت خسارت نکشت به کشاورزان پرداخت می شود.
زرگرپور در پایان گفت: با تلاش هایی که صورت گرفته، حوضه آبریز زاینده رود در دوران خوبی است و باید با همکاری و هماهنگی این اقدامات را به نتیجه برسانیم.
وی افزود: قسمت اعظم مشکلات برطرف شده است که باید همه دست در دست هم دهند که در مدت باقیمانده از دولت یازدهم برنامه ها به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ندای اصفهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.