اصفهان شرق

روز حماسه و ایثار مردم اصفهان در تقویم ملی ایران ثبت شود

کدخبر: 117734
1395/08/22 در ساعت 15:00

به گزارش اصفهان شرق، سردار مجتبی شیروانیان  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به اقتدار نظامی ایران اظهار داشت: اقتدار امروز ما ناشی از ایثارگری‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و شجاعت‌های شهدا و جانبازان است.

وی افزود: امروز دشمن و استکبار جهانی توان موشکی اقتدار ملت ما را بر نمی‌تابند و توان ما امروز به سبب همین قدرت نظامی به رخ دشمنان کشیده شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان بیان کرد: امروز نیروهای مسلح ما این آمادگی را دارند که بدون نزدیک شدن به مرزهای اسرائیل قلب تل‌آویو را نشانه بگیرند.

وی با اشاره به عملیات محرم در آبان 61 گفت: این عملیات با برنامه‌ریزی رزمندگان و سپاه اصفهان و حضور یگان‌های مختلف از اصفهان انجام شد که بیشترین شهید را نیز در همین عملیات تقدیم دفاع مقدس کردیم.

شیروانیان با بیان اینکه این حماسه نه تنها در ایران بلکه در دنیا بی نظیر بود افزود: ما مردم و بسیاری از مسئولان گاهی فراموش می‌کنیم که چه حضور حماسه‌آمیزی در این واقعه داشتیم، بسیاری از این شهدا برادر و پدر و فرزند بودند و لازم است یاد آنها زنده نگه‌داشته شود.

وی با بیان اینکه 25 آبان باید در تقویم نظام جمهوری اسلامی ثبت شود گفت: این روز باید در تقویم ایران ثبت شود تا ارزش‌ها و دستاوردهای آن به نسل جوان منتقل شده و الگویی برای نوجوانان و جوانان باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان شهدای مدافع حرم امروز راه شهدای دفاع مقدس را ادامه می‌دهند، تصریح کرد: دفاع از دین حد و مرز نمی‌شناسد، جایی که دین ما تحت الشعاع عناصر مزدور قرار بگیرد رزمندگان ما حضور موثر خواهند داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت حماسه 25 آبان تصریح کرد: بیش از هزار شهید عملیات محرم متعلق به شهرستانهای مختلف استان اصفهان هستند دیدار با رهبر معظم انقلاب، برگزاری یادواره‌ها، تشییع 5 شهید گمنام دوران دفاع مقدس و برنامه شبی با شهدا و برنامه‌های دیگر در دستور کار قرار دارد.

شیروانیان خاطرنشان کرد: نخستین محتوای باغ موزه دفاع مقدس تدفین پیکر مطهر این شهدا است، از مردم اصفهان نیز می‌خواهیم که آثار خود از شهدا را در راستای غنی‌سازی این باغ موزه در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دهند.

انتهای پیام/تسنیم