سرویس: دینی 10:37 - شنبه 22 آبان 1395

مسئول موکب هیئت رزمندگان اصفهان خبر داد

خدمت رسانی موکب هیئت رزمندگان اصفهان در مرز مهران/ آماده سازی فضای اسکان و پذیرایی با ظرفیت ۵۰۰۰ زائر اربعین

سید مجید صاحبی پور در گفتگویی در خصوص موکب هیات رزمندگان در مرز مهران به تشریح فعالیت های این مرکز پرداخت.

به گزارش اصفهان شرق، مسئول موکب هیئت رزمندگان اسلام درباره ی برپایی موکب هیات رزمندگان اسلام در مرزمهران توسط هیات رزمندگان اصفهان اظهار کرد: پیرو جلسه ای که عزیزان هیات رزمندگان اسلام استان اصفهان داشته اند قرار بر این شد که ما امسال در مرز مهران با توجه به تجربه ای که عزیزان دانشجوی ما سال قبل در مرز مهران داشته اند یک موکب برپا کنیم.

سید مجید صاحبی پور گفت: به دلیل این که برای رفتن همه شور و هیجان و شادابی خاصی دارند و با تمامی امکانات از شهر خودشان به سمت کربلا می روند ولی هنگام برگشت خسته هستند و ممکن است از لحاظ غذایی وغیره دچار مشکل باشند. لذا ما تصمیم گرفتیم برای زائران هم هنگام ورود به ایران جهت خدمت رسانی برنامه ای را داشته باشیم.

وی افزود: موکب هیأت و مجموعه رزمندگان از 25 آبان الی 5 آذر به زائران اربعین خدمت رسانی خواهد کرد.

صاحبی پور ادامه داد: برآورد ما این بود که بیشترین تردد از مرز مهران است و عمده بازگشت ها از این مرز است و به همین دلیل تصمیم بر این شد خدمت رسانی در این مرز انجام شود.

وی با اشاره به همکاری این مجموعه با آستان قدس رضوی گفت: طبق برنامه  ریزی های انجام شده هیئت رزمندگان اسلام از زائران با میان وعده هایی مثل: آب، دمنوش، چای، خرما، کیک، میوه، شلغم و لبو پذیرایی خواهد کرد و آستان قدس رضوی آشپزخانه ای ایجاد کرده که روزی 150 هزار غذا پخت می کند که هم به زائرین و هم به خدمه آن موکب ها ارئه خواهد شد.

صاحبی پور ادامه داد: یک تیم پزشکی هم ابراز تمایل کردند که با تمامی تجهیزات در موکب رزمندگان مستقر کنیم ولی عزیزان آستان قدس در نظر دارند که اگر از استان های دیگر هم تیم پزشکی آمدند ما همه این تیم های پزشکی را در قالب یک اجتماع و سایت پزشکی در موکب مستقل جهت خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) مستقر کنیم.

صاحبی پور با تشریح برنامه های فرهنگی مجموعه رزمندگان گفت: بسته های فرهنگی شامل ادعیه و لوح فشرده با موضوع تهاجم فرهنگی و موضوعات مرتبط با زیارت اربعین و ….از طرف هیات محترم بنی فاطمه اصفهان واقع در خیابان ابن سینا  تهیه و تنظیم شده و در بین زائران توزیع می شود و برنامه های فرهنگی نظیر مداحی و نماز جماعت پخش نماهنگ های فرهنگی از آثار استان اصفهان و برنامه های مذهبی استان را به نمایش میگذاریم  و از همه مهمتر بیانات حضرت امام خامنه ای را بصورت کتابی و دفترچه ای  و صوتی به دست زائران میرسانیم.

وی افزود: حدودا 40 خادم در موکب رزمندگان اسلام اصفهان به غیر از طباخ ها ونانواها و… مستقر خواهند شد که 20 نفر برای پذیرایی و حدود 20 نفر نیز برای توزیع غذا هستند. برای زائران موکب صحن امام رضا(ع) با ظرفیت 5000 نفر آماده است. حقیقتا همه ی خدام موکب به اشتیاق خدمت به زائران اباعبدالله فعالیت خواهند کرد.

این مقام مسئول گفت: امسال سال دوم ما در بحث خدمت رسانی است. سال قبل در کربلا موکب داشتیم ولی امسال در مرز مهران مستقر خواهیم شد البته سال گذشته مشکلات مالی داشتیم و امسال هم هم مشکلات مالی وجود دارد؛ مثلا بابت همین مکان باید 100 میلیون تومان پرداخت کنیم که بانیان و مردم عزیز میتوانند در این امر مهم ما را یاری کنند.

مسئول موکب هیئت رزمندگان اسلام در پایان در خصوص زیارت اربعین گفت: این راهپیمایی عظیم اربعین در زمان صدام ملعون هم بوده است ولی از ترس ماموران امنیتی و رژیم بعث عراق  از راه های مختلف از بیابان ها می رفتند و جقدر این زائران در گذشته  عاشق بوده اند که این راه را شاید صدها کیلومتر دور میکردند که به ماموران  برخورد نکنند …الحمدالله بعد از سرنگونی صدام و آرامشی که عراق پیدا کرده  این راهپیمایی بصورت علنی شد و جنبه ی جهانی پیدا کرد ونه فقط از ایران و عراق نه بلکه از صد ها کشور، شیعیان در این مراسم شرکت می کنند که این خود عظمت خون امام حسین را نشان می دهد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.