سرویس: دولت 09:23 - شنبه 22 آبان 1395

عضو کمیسیون اصل نود مجلس:

اولویت دولت به جای خرید هواپیمای خارجی ایمن سازی جاده‌ها باشد

نماینده مردم غرب استان اصفهان در مجلس از لزوم توجه دولت به اقشار مختلف جامعه به ویژه مناطق محروم، در اولویت بندی طرح های خود در حوزه حمل و نقل عمومی سخن گفت.

به گزارش اصفهان شرق،  نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به حوادث اخیر جاده ای کشور، از تعلل در اولویت بندی طرح ها در برخی از دستگاه های اجرایی کشور سخن گفت و تصریح کرد: نباید سرمایه و بودجه کشور در جاهایی که اولویت کمتری دارد، مصرف شود.

اکبر ترکی با بیان این که نظر رهبر معظم انقلاب بر انجام فعالیت های اقتصادی و خدماتی بر اساس اولویت است، گفت: در حالی که ایشان در ماه مبارک رمضان در دیدار با نمایندگان مجلس و کارگزاران دولت نسبت به اولویت قرار دادن خرید هواپیما تذکر دادند، شاهد آن بودیم که حجم وسیعی از دغدغه دولت کنونی خرید هواپیما از کشورهای خارجی بود.

وی ادامه داد: شکی نیست که نوسازی ناوگان هوایی و خطوط ریلی لازم است اما باید اولویتی هم برای آن دسته از مردم قائل باشیم که شاید هیچ گاه از هواپیما استفاده نکنند و برای کسانی که در مناطق دورتر از مرکز یا نقاط محروم هستند برخورداری نسبی را فراهم کرده و حداقل جاده های امنی را برای ایشان احداث کنیم.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند طی 37 سال از عمر انقلاب کارهای خوبی در کشور انجام شده است اما نواقصی وجود دارد که باید بر اساس اولویت ها رفع شود.

نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس با اشاره به قرارداد های نفتی اظهار کرد: پیش نویس قراردادهای نفتی منعقد شده طی روزهای گذشته توسط وزارت نفت حتما باید در مجلس بررسی شود و باید در آن ایرادات گرفته شده توسط کارشناسان دفتر رهبری و مجلس شورای اسلامی مرتفع شده باشد و به عنوان مثال امکان حضور شرکت های روسی و چینی در کنار شرکت های غربی در مناقصات نفتی کشور فراهم شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی رای بالای اخیر مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور را اثبات همراهی مجلس با دولت دانست و از مجوز فروش 90 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به دولت برای پرداخت بدهی پیمانکاران و هشت هزار میلیارد تومان برای طرح نظام تحول سلامت در اصلاحیه بودجه سال 95 سخن گفت و افزود: مجلس شورای اسلامی نشان داد همراهی و همکاری کامل با دولت تدبیر و امید دارد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “اولویت دولت به جای خرید هواپیمای خارجی ایمن سازی جاده‌ها باشد”

  1. رضا گفت:

    عزیز جان عطسه به شقیقه چه ربطی دارد؟پول خرید هواپیما را با خرید بلیط چند میلیون تومانی کسانی پرداخت می کنند که به مسافرت خارج میروند چه ایرانی و چه خارجی مگر کسی جلوی شما را گرفته که با گرفتن پول از مردم جاده ها را توسعه دهید؟فکر می کنم بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب این نوع سخنان عوامی دهه شصتی نزد بخش بزرگی از مردم ما خریداری نداشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.