سرویس: سیاسی 08:00 - شنبه 22 آبان 1395

امام‌جمعه اصفهان:

دیدار اصفهانی ها با رهبر معظم انقلاب در سالروز حماسه ۲۵ آبان/ آمریکایی‌ها همواره دشمن ما هستند

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به در پیش بودن ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار اصفهان اظهار کرد: بیش از سه هزار نفر از مردم اصفهان به‌واسطه این روز در چهارشنبه هفته آینده ۲۶ آبان ماه به دیدار رهبر فرزانه انقلاب خواهند رفت.

به گزارش اصفهان شرق، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان اظهار کرد: سالگرد رحلت علامه طباطبایی (ره) صاحب تفسیر المیزان که از افتخارات شیعه است در این هفته قرار دارد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد بابیان اینکه تفسیر المیزان تفسیری به‌صورت از قران به قرآن است، گفت: سالروز رحلت آن بزرگوار روز ایشان و به برکت وجودشان روز کتاب و کتاب‌خوانی نامیده شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در کشور مسئله کتاب‌خوانی ضعیف است و اینکه رهبر فرزانه انقلاب در این خصوص می‌فرمایند به گمان من یکی از بدترین و پر خسارت‌ترین تنبلی‌ها تنبلی در کتاب‌خوانی است یک هشدار است.

امام‌جمعه اصفهان بابیان اینکه 24 آبان روز قانون اساسی جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: این زمان، روز پایان تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی است، یعنی در کمتر از یک سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به‌وسیله نخبگان و خبرگان قانون اساسی به تصویب رسید.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تأکید کرد: امام (ره) در خصوص قانون اساسی فرمودند: بعد از مطالعه آن چیزی خلاف اسلام ندیدم و باید گفت هر مملکتی دارای قانون اساسی است که کلیات مسیر مسئولان ازجمله وظایف رهبر و قوای کشور در آن مشخص‌شده است.

وی بابیان اینکه در قانون اساسی در کل چارچوب یک حکومت را نشان می‌دهند، گفت: قانون اساسی کشور ما اولین قانون اساسی است که بر مبنای دین نوشته و تنظیم شده و در آن تصریح‌شده است که قوانین بعدی باید طبق اسلام باشد و اگر خلاف اسلام باشد آن قانون لغو و بیهوده است.

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به در پیش بودن 25 آبان روز حماسه و ایثار اصفهان اظهار کرد: در روز 25 آبان 1361 قریب به 370 شهید تشییع شدند و سپس در همان روز کاروان کمک‌رسانی و اعزام نیرو به جبهه دفاع مقدس انجام گرفت.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به پیگیری‌های زیادی که برای انجام دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب به‌واسطه این روز انجام‌گرفته است، گفت: بیش از سه هزار نفر از مردم اصفهان چهارشنبه هفته آینده 26 آبان ماه به دیدار رهبر فرزانه انقلاب خواهند رفت.

وی روز 25 آبان را روز بزرگی  برای مردم استان و شهر اصفهان عنوان کرد و افزود: هر برنامه‌ای که به یاد این شهیدان در سطح استان و شهر اصفهان برگزار می‌شود مردم در آن حضور پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری امریکا تصریح کرد: آمریکایی‌ها در این انتخابات آبروی خود را بردند، طبق آمارهای آن‌ها بیش از 42 میلیون نفر در آمریکا از فقر می‌نالند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد ادامه داد: شاهد بودید که دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه فسادهایی را به همدیگر هم نسبت می‌دادند و فساد همدیگر را رو می‌کردند، البته وقتی کسی دور از خدا باشد دنبال شهوت‌رانی و این‌گونه حرکات می‌رود.

وی آمریکایی‌ها را نامردهای جنایتکار دوران معرفی کرد و افزود: این دولتمردان آمریکایی در کشورهای مختلف اقدام به جنایت می‌کنند، آن‌ها دشمن‌اند و تا آخر هم دشمن هستند و ما نیز با آن‌ها دشمن هستیم.

امام‌جمعه اصفهان درگذشت حجت‌الاسلام شجونی از روحانیون فعال و وعاظ قبل و بعد از انقلاب و دکتر سید مجتبی طلایی رئیس بیمارستان فارابی را به مردم اصفهان تسلیت گفت.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.