اصفهان شرق

کشاورزان مطالبات خود خیلی شفاف و صریح بیان کردند/مسؤولان با تمام توان در اجرایی شدن وعده ها تلاش کنند

کدخبر: 117710
1395/08/21 در ساعت 17:08

به گزارس اصفهان شرق، حجت‌ الاسلام اسماعیل شامحمدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر ورزنه ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: عدالت اجتماعی در جامعه حد و میزانی دارد که هم حاکمان و هم مردم در این امر بسیار مهم وظایفی دارند.

وی در ادامه به عدالت اجتماعی از بیان امیرالمؤمنین (ع) اشاره و تصریح کرد: ایشان می‌فرمایند در زمان خلافت من اهل کوفه به حدی رسیده بودند که تمام مردم در آسایش و آرامش نسبی زندگی می‌ کردند که حتی ضعیف‌ ترین و فقیرترین آن‌ ها نان گندم در خانه‌ اش بود از مسکن و حتی از آب گوارای فرات استفاده می‌کردند این جمله ایشان معلوم می‌شود که قبل از امیرالمؤمنین مردم در وضع بسیار بدی بسر می‌بردند.

امام جمعه ورزنه اظهار کرد: جامعه قرآنی جامعه‌ ای است که همه افراد آن جامعه بتوانند از امکانات موجود در آن به نحو احسن و به یک میزان استفاده نمایند ولی بعد از مولا علی (ع) جامعه دیگر آن عدالت مد نظر ایشان را نداشته است حتی در نظام اسلامی ما هم با توجه به کارهای بسیار زیادی که صورت گرفته ولی به سرحد عدالت اجتماعی حضرت علی (ع) نرسیده‌ایم.

وی به وظیفه مردم در جامعه اشاره و بیان داشت: پرداخت زکات اموال، خمس و انفاق در راه خدا جزئی از عدالت اجتماعی است که وظیفه مردم است تا به فقرا رسیدگی کنند پس برای شکل‌ گیری جامعه قرآنی خداوند متعال نسخه‌ هایی را پیچیده است تا هم مردم و حاکمان با عمل به آن بتوانند عدالت اجتماعی را در جامعه برقرار نمایند.

حجت‌ الاسلام شامحمدی در خطبه دوم نماز جمعه به انتخابات آمریکا اشاره و اظهار کرد: انتخاباتی در آمریکا صورت گرفت که در تبلیغات آن نامزدها در مناظره‌ ها همه زشتی‌ ها و پلیدی‌ های این دولت را برملا کردند و شخصی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد که از نظر سیاسی در حد صفر و فردی جنجالی است.

وی ادامه داد: تمام پیش‌ بینی‌ ها غلط از آب درآمد و تنها کسی که چند روز قبل از انتخابات به آن اشاره کرد مقام معظم رهبری بودند که فرمودند حقایقی را که ما می‌ گفتیم از آمریکا آن‌ها خودشان از وضعیت آمریکا گفتند و آنکه صریح‌ تر گفت بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است.

امام جمعه ورزنه به اجتماع عظیم شیعیان و محبین امام حسین (ع) در اربعین اشاره و تصریح کرد: به حمدالله چند سالی است که این کنگره عظیم با حضور بیش از 20 میلیون نفر عاشق و شیفته امام حسین (ع) در کربلا صورت می‌گیرد و آن هم خیلی‌ ها با پای پیاده این مسیر را طی می‌کنند که این از برکات ولایت پذیری شیعیان است.

شامحمدی به قول‌ های مسؤولان در ارتباط با کشاورزان اشاره و بیان داشت: در این هفته جلسه‌ ای با حضور فرماندار محترم و جمعی از کشاورزان در شهر ورزنه برگزار گردید که کشاورزان مطالبات خود خیلی شفاف و صریح بیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری نظارت بر توزیع آب به کشاورزان، تخصیص آب در صورت بارش باران در نیمه دوم پاییز و همچنین پرداخت خسارت نکشت از جمله قول‎ های مسؤولان بود که می‌ خواهیم با تمام توان در جهت اجرایی شدن این وعده‌ ها تلاش کنند.

حجت الاسلام شامحمدی در پایان به دعای امام سجاد(ع) اشاره و بیان داشت: خدایا با بارش بارانت ما را سیراب و رحمت خود را منتشر فرما زمین های خشکیده را سیراب گردان و ما را سیراب کن از آب های که از کوه ها جاری می شود چاه ها و نهرها را پر آب بفرما و در جامعه به واسطه بارانت گرانی ها را از بین ببر و مردم را در آسایش و آرامش قرار بده.

انتهای پیام/