سرویس: اخبار شهرستان 16:36 - جمعه 21 آبان 1395

امام جمعه نصرآباد:

رسانه انقلابی باید با عزم و اراده قوی به دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی بپردازد

حجت الاسلام دشتی گفت: رسانه انقلابی باید ضمن شناخت صحیح ارزش های انقلاب اسلامی، با عزم جدی و اراده قوی به تبیین و دفاع از آنها بپردازد، و برای مقابله با رسانه های بین المللی به امکانات روز مجهز باشد.

به گزارش اصفهان شرق، در سومین آدینه آبان ماه سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، خطبه های نماز جمعه در شهر نصرآباد جرقویه اصفهان، توسط حجت الاسلام و المسلمین حاج آقاکمال دشتی بیان گردید.
خطیب نماز جمعه نصرآباد ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ گفت: تقوا سبب نزول رحمت و برکت ، و باعث تغییر زندگی و تبدیل شدن به حال مثبت می شود.
وی که در هفته های اخیر در خطبه اول به تشریح عبارات زیارت آل یاسین می پردازد، با قرائت ( السلام علیک یا میثاق الله الذی اخذه و وکده : سلام برتو ای میثاق خدا که از بندگان گرفته و محکم گردانده)؛ با استناد به آیات 182 و183 سوره اعراف و حدیثی گهربار از حضرت امام باقر علیه السلام ،گفت: میثاق همان عهد و پیمانی است، که خداوند متعال از ما گرفته تا انگیزه ای برای عمل باشد. بر اساس تفاسیر خداوند از طریق عقل ، فطرت و وحی از انسان پیمان می گیرد، و همان گونه که انسان را آفریده و به او عقل داده، و شرط تکلیف عقل است، به همراه این بخشش پیمان هم گرفته است.
حجت الاسلام دشتی درباره موضوع این پیمان گفت: تعهد خداوند از بنی آدم برای اطاعت از خدا و پیامبران و جانشینان آخرین پیامبر الهی و در عصر حاضر حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنا فداه است. باید به عهدی که توسط خالق هستی از ما گرفته شده پای بند باشیم، و اطاعت از خدا و کسانی، که خدا امر به اطاعت آنها را داده ، سرلوحه کار خویش قرار دهیم.
امام جمعه نصرآباد خطبه دوم را نیز با سفارش به تقوا، شروع نمود؛ و افزود: تقوا باعث می شود با اخلاص و معرفت با امام عصر ارواحنا فداه ارتباط برقرار نماییم، و به عهد و پیمانی که خداوند در باره خود و اولیائش از ما گرفته وفادار باشیم.
وی با اشاره به روز حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت؛ گفت: طبق آیات و روایات توجه به غذا و تغذیه یکی از مسائل مهم است، زیرا تغذیه در بهداشت جسم و سلامت روح و روان موثر است. لازم است اطلاعات خود درباره خواص و مضرات غذاها را بالا ببریم، و به جای درمان به فکر پیشگیری باشیم؛ تا با هزینه و وقت کمتر جلو بیماری را بگیریم ؛ چرا که در سایه کوتاهی و کم توجهی به بیماری هایی مبتلا می شویم که علاوه بر صرف هزینه های زیاد؛ مجبوریم سالها با آنها دست و پنجه نرم کنیم. طبق نظر کارشناسان مصرف روزانه 7 تا 8 لیوان آب نقش موثری در جلوگیری از ابتلا به بیماری کلیه دارد.
حجت الاسلام کمال دشتی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی در سال58 گفت: همه قوانین و دستور العمل ها که در کشور تصویب می شود باید منطبق بر قانون اساسی و شرع مقدس باشد؛ در پاسخ به شبهه و خواسته کسانی که خواهان تغییر قانون اساسی هستند، این سوال مطرح است که آیا در کشورهای دیگر هم هر چند سال یکبار قانون اساسی را تغییر می دهند؟
سالروز رحلت عالم ربانی صاحب تفسیر وزین المیزان علامه طباطبایی و روز کتاب و کتابخوانی موضوع دیگری بود که خطیب مذکور به تفصیل پیرامون آن سخن گفت، و با بیان فرازهایی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر ضرورت توجه به امر کتاب و کتابخوانی و فرهنگسازی و زمینه سازی برای این امر حیاتی تاکید کرد.
امام جمعه نصرآباد در رابطه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا و انتخاب ترامپ گفت: صرف نظر از نتیجه این انتخابات ؛ مناظره بین دو نامزد این انتخابات در حقیقت پرده برداری از یک افتضاح بزرگ و افشا کردن فقر ، بدهی زیاد ، فساد درون و جنگ و ویرانی در خارج این کشور و نمایان شدن چهره واقعی امریکا بود.
وی درباره موضوع افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در ایران گفت: وقتی کشورهای اروپایی در ایران سفارتخانه و با کشورمان تعامل دارند و مسائل فی مابین از طریق سفارتخانه ها حل و فصل می شود؛ چه لزومی دارد که دفتر اتحادیه اروپا در ایران باز شود؟ طبق آن چه خودشان اظهار می کنند هدفشان پیگیری مواردی مثل جلوگیری از اجرای حکم قصاص و اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، و تلاش برای به رسمیت شناختن اسرائیل است؛ که به فضل الهی اجازه افتتاح این دفتر را نخواهیم داد.
افتتاح نمایشگاه مطبوعات آخرین موضوعی بود که امام جمعه نصرآباد پیرامون آن صحبت کرد، و ضمن تاکید بر حمایت از رسانه های انقلابی؛ گفت: رسانه انقلابی باید ضمن شناخت صحیح ارزش های انقلاب اسلامی، با عزم جدی و اراده قوی به تبیین و دفاع از آنها بپردازد، و برای مقابله با رسانه های بین المللی به امکانات روز مجهز باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.