سرویس: اقتصادی 16:10 - جمعه 21 آبان 1395

عضو مجلس خبرگان رهبری:

عده‌ای دانسته یا ندانسته امام خمینی را تحریف می‌کنند/می‌گویند «مرگ بر آمریکا» در تعامل با جهان به کار نمی‌آید

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حال حاضر عده‌ای در کشور ما هستند که دانسته یا ندانسته امام خمینی(ره) را تحریف می‌کنند، گفت: باید هم مقابل طاغوت داخلی و هم مقابل طاغوت خارجی مقاومت کنیم تا بتوانیم به اهداف انقلاب برسیم.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی در جلسه درس اخلاق با اشاره به روز 13 آبان و با بیان اینکه در این روز سه حادثه تبعید امام خمینی(ره)، کشتار دانشجویان، به شهادت رساندن جمعی از دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی اتفاق افتاده است، اظهار کرد: اگر پیروزی انقلاب اسلامی یک سیلی محکمی بود به صورت امریکا، تسخیر این سفارت سیلی محکم‌تری بود و آبروی امریکا را بیشتر برد.

وی افزود: می‌توان برای این سه اتفاق ایستادگی در برابر طاغوت را نام‌گذاری کرد، پشتیبانی نظام و انقلاب را حادثه عاشورا می‌دانیم و در حادثه‌های عاشورا یکی از فرازها و محورها که در سراسر آن حاکم است بحث قاطعیت و ایستادگی مقاوم در برابر طاغوت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر از سخنان سیدالشهدا(ع) متون و اشعار زمانی که از مدینه حرکت کردند به مکه رسیدند، توجه کنیم، می‌بینیم که در همه آن‌ها زبان اقتدار آورده شده است.

وی تأکید کرد: وقتی که کلمات و متونی که از زبان حضرت زینب نقل‌ شده است را مطالعه کنیم، می‌بینیم که نمونه بارز زبان اقتدار را ایشان بیان کرده‌اند.

آیت‌الله عبداللهی اضافه کرد: به طور کلی توحید دو قسمت اصلی دارد که یک از آن‌ها تسلیم بودن در مقابل خدا و دیگری ایستادگی در مقابل دشمنان خدا است و انسانی که اسیر شهوت شود اگر دم از مبارزه با طاغوت هم می‌زند فقط شعار است و در عمل کاری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبارزه با طاغوت دم می‌زند اما این موضوع همراه با نام خدا و اهل‌بیت است که از ویژگی‌های این انقلاب به شمار می‌آید، عنوان کرد: انقلاب، مبارزه و استکبارستیزی ما به دین وابسته هستند و ریشه همه آن‌ها از دین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بینات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در چند روز پیش فرمودند که مبارزه با استکبار تعطیل شدنی نیست این به معنای این است که روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ما در سطح فرد و جامعه، باید در راستای نفی استکبار و طاغوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: مصیبت امام حسین(ع) قابل‌درک برای ما نیست اما حضرت زینب(س) در مجلس آمده است و می‌گوید که یزید اصلاً تو لیاقت این که مخاطب من قرار بگیری را نداری، این باید تحلیل باشد که از کجا به وجود می‌آید، انقلاب هم همین است که مرحوم امام خمینی(ره) انقلاب را مدیریت کرد و از همین عاشورا برای مدیریت خود استفاده کرد.

آیت‌الله عبداللهی اضافه کرد: امام خمینی(ره) سخنرانی‌های جدی علیه کاپیتولاسیون انجام دادند که لحن امام در این موضع بسیار قابل‌توجه است و فرمودند «قانونی را در مجلس بردند، در آن قانون اولاً ما را ملحق کردند، که تمام مستشاران نظامی آمریکا با خانواده‌هایشان، با کارمندهای فنی‌شان، با کارمندان اداری‌شان، با خدمه‌شان، با هر کس که بستگی به آن‌ها دارد، این‌ها از هر جنایتی که در ایران بکنند مصون هستند».

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: این‌ها گوشه‌ای از بیانات امام خمینی در 4 آبان بود که این قاطعیت‌ها تا سال 57 ادامه داشت که با همکاری امام خمینی(ره) و مردم یک نظام طاغوتی 2 هزار و 500 ساله سقوط کرد و نظامی در برابر قطب شرق و غرب به وجود آمد که انقلاب اسلامی حرکت و موج جدیدی را در دنیا به وجود آورد و این‌ها همه به خاطر پرچم ضد استبداد و ضد استکبار بود.

وی با بیان اینکه دفاع از اسلام و حزب‌الله اصل خدشه‌ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: مبارزه با طاغوت خود دارای دو بعد اصلی است که بعد اول آن طاغوت خارجی و بعد دوم هم طاغوت داخل است.

آیت‌الله عبداللهی با بیان اینکه انسان مؤمنی که بنده خداست باید در مقابل طاغوت داخلی خود هم مقاومت کند، ابراز کرد: انسانی می‌تواند در برابر طاغوت مقاومت کند که اسیر هواهای نفسانی نباشد و در برابر کشش‌های درونی بایستد.

وی اضافه کرد: افرادی در همین انقلاب و در زمان صدر اسلام بودند، که در مسیر کم آوردند و عقب کشیدند، رهبر معظم انقلاب در مورد شخصی فرمودند که او در زمان مبارزات، زیر شکنجه‌های ساواک فریاد می‌زد که در جهان حجّتی به جز آقا روح‌الله خمینی وجود ندارد، اما همان آقا کم آورد و کارش به جایی رسید که توهین‌ها و جسارت‌هایش از رادیو عراق با آب‌وتاب منتشر می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حال حاضر عده‌ای در کشور ما هستند که دانسته یا ندانسته امام خمینی(ره) را تحریف می‌کنند، خاطرنشان کرد: این افراد می‌گویند که اگر امام خمینی(ره) اکنون بود دیگر نمی‌گفت هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید.

وی در ادامه بیان کرد: اما این چه حرفی است، مگر آمریکا طاغوت زمانه نیست، مگر امریکا نیست که عربستان را وادار به حمله به یمن کرده است، مگر داعش را به وجود نیاورده است؛ مگر پشتیبانی صد در صد از اسرائیل نمی‌کند، می‌گویند حالا این جملات در تعامل با جهان به کار نمی‌آید، اقتصاد و همه‌چیز ما تحت تأثیر آن‌هاست، با این شیوه نمی‌شود ادامه داد و صحبت امام خمینی(ره) برای آن زمان بوده است.

آیت‌الله عبداللهی افزود: چرا پیمان پول‌شویی را بدون اجازه امضا کردند، چرا ما باید اطلاعات اقتصادی خود را به آن‌ها بدهیم، از نظر امریکا حزب‌الله تروریست است، ما نباید با او مراوده اقتصادی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: چرا رهبری انقلاب می‌گویند ما تحت تهاجم فرهنگی هستیم و برخی مسئولان دنبال گسترش این فضاهای مجازی بداخلاقی هستند،ما باید هم مقابل طاغوت داخلی و هم مقابل طاغوت خارجی مقاومت کنیم تا بتوانیم به اهداف انقلاب برسیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.