سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 15:05 - جمعه 21 آبان 1395

نایب رئیس انجمن MS ایران:

شیوع MS در کشور رو به افزایش است

نایب رئیس انجمن MS ایران با اشاره به اینکه دو سوم بیماران مبتلا MS در کشور از داروهای تولید داخل استفاده می‌کنند، گفت: شیوع این بیماری در کشور رو به افزایش است و هر سال شاهد ابتلای تعدادی از هموطنانمان به MS هستیم. 

به گزارش اصفهان شرق،  محمدعلی صحرائیان در افتتاحیه سیزدهمین کنگره بین المللی MS اظهار داشت: شیوع MS در کشور رو به افزایش است و هر سال شاهد ابتلای تعدادی از هموطنانمان به این بیماری هستیم.

وی با تأکید بر اینکه دانش و مهارت تشخیص و درمان MS در دنیا رو به افزایش است، گفت: خوشبختانه در کشور نیز همپای جهان در زمینه تشخیص و درمان بیماری MS پیش می رویم.

صحرائیان با عنوان این مطلب که برگزاری چنین کنگره هایی نقش بسیاری خوبی در تشخیص و درمان MS دارد، اظهار داشت: پزشکان ایرانی در زمینه تشخیص و درمان بیماری MS چیزی کمتر از پزشکان خارجی ندارند و آنچه در کشور در زمینه تشخیص و درمان MS دنبال می شود از استاندارد خوبی برخوردار است.

رئیس سیزدهمین کنگره بین المللی MS با عنوان این مطلب که درمان دارویی MS که در کشورهای خارجی دنبال می شود در ایران نیز توسط پزشکان کشورمان مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: استفاده داخلی از بعضی از داروهایی که در دنیا به چرخه درمانی وارد می شود تا حدودی زمانبر است زیرا تأثیر این داروها باید به تایید برسد.

صحرائیان در عین حال از کیفیت مطلوب داروهای تولید داخل برای بیماران MS یاد کرد و گفت: دو سوم بیماران MS در کشور از داروهای تولید داخلی استفاده می کنند و می‌توان گفت که داروهای ایرانی توانسته اعتماد پزشکان ما را جلب کنند.

انتهای پیام/خبرفارسی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.