سرویس: اجتماعی 17:05 - پنجشنبه 20 آبان 1395

خدمت جریانات سیاسی فعال سطح شهر با احترام

نفوذ سیاست زدگی در تاروپود ورزش اصفهان/ لطفا اجازه دهید ورزش استان نفس بکشد!

گویا مشخص نیست، مسئولیت برنامه ای که قرار است با حضور دو نفر از نمایندگان مجلس و سه نفر از اعضای شورای شهر برگزار شود با چه کسی است و یا شاید هم قرار نیست مشخص شود!

به گزارش اصفهان شرق، عصر دیروز در شبکه های مجازی پیامی با عنوان جلسه عمومی دیدار ورزشکاران دست به دست شد که متن آن به شرح زیر است:

“احتراما باستحضار میرساند جلسه عمومی دیدار ورزشکاران و مدیران باشگاهها با حضور سرکار خانم تاج الدین، آقای دکتر عابدی نمایندگان شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی و آقایان مهندس معین، علیرضا نصر و دکتر عاملی اعضای محترم شورای شهر به منظور هم اندیشی، بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل شهری و دغدغه های ورزشکاران گرامی.
عصر پنج شنبه ۹۵/۸/۲۰ از ساعت ۱۸
محل برگزاری:
خیابان مسجد سید کوچه میرزاباقر(کوچه شماره ۲۱) سرای عطار”

پس از خواندن دعوت نامه مصمم شدیم که برای اطلاع از کم و کیف برنامه با متولیان آن مصاحبه کنیم ولی گویا هیچ کس حاضر نیست مسئولیت این دعوت را قبول کند و هنوز هم اطلاع دقیقی از برگزارکننده اصلی این برنامه در دست نیست!

به نظر می رسد اولین کانالی که متن این دعوت نامه را به اشتراک گذاشت، کانال خبری هیئت تکواندو استان اصفهان در تلگرام بود که البته بعد از دقایقی این مطلب از روی کانال حذف شد.

برای اولین پیگیری با معاون اداره کل ورزش و جوانان شهر اصفهان به گفت و گو پرداختیم. علیرضا امینازاده در گفت و گو با خبرنگار میدان اظهار داشت: من هم به وسیله شبکه های اجتماعی دعوت شده ام و نمی دانم که دقیقا چه کسی میزبان اصلی این برنامه است.

در ادامه با حیدرعلی عابدی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تماس گرفتیم که وی هم از میزبان اصلی این برنامه اظهار بی اطلاعی کرد.

پاسخ های دبیر هیئت تکواندو و رییس هیئت انجمن های ورزشی نیز در رابطه با این دعوت به گونه ای نبود که بانی اصلی برنامه را مشخص کند.

گویا مشخص نیست، مسئولیت برنامه ای که قرار است با حضور دو نفر از نمایندگان مجلس و سه نفر از اعضای شورای شهر برگزار شود با چه کسی است و یا شاید هم قرار نیست مشخص شود! چرا که متولیان این امر به صورت ناشیانه و با دعوت کردن در شبکه های اجتماعی و نه دعوت های رسمی، این جلسه را برگزار کرده اند.

بارها بر این مطلب پافشاری کرده ایم که حضور سیاسیون در ورزش نه تنها کمکی به ورزش کشور نمی کند بلکه به خاطر تلفیق اهداف حذبی، باعث عقب رفت ورزش نیز می شود.
البته حضور موفق برخی سیاسیون را هم نباید نادیده گرفت و البته باید عنوان کرد که شاید تنها دلیل موفقیت آنها در این امر بر این اصل است که ورزش را بازیچه دست اهداف احزاب سیاسی خود نکرده اند.

با نگاهی سطحی به لیست دعوت شدگان در این برنامه، می توان حدس زد که بانی اصلی این برنامه کیست و اصلا هدف از برگزاری این برنامه چه چیزی می تواند باشد!

در لیست مدعووین دو نفر از نمایندگان اصلاحات در مجلس شورای اسلامی و سه نفر از اعضای اصلاح طلب شورای شهر اصفهان حضور دارند.

گویا جریان اصلاحات، خیلی زودتر از موعد به برگزاری میتینگ های سیاسی مرتبط با انتخابات پرداخته اند و نبود یک مشاور کاربلد آنها را دچار مشکل کرده است. مشاوری که از کم و کیف وضعیت شهر خبر داشته باشد و روزی که بانی اصلی ورزش استان یعنی مدیرکل ورزش برای گردهمایی رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان اصفهان به لنجان سفر کرده است این برنامه را نگذارند.

مشاوری که در جریان لیست اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان باشد و حداقل یکی از آنها را در این برنامه دعوت کند. اعضای این کمیسیون شورای شهر عبارتند از مهندس اصغر آذربایجانی، دکتر عدنان زادهوش، محمدرضا فلاح، ندا واشیانی پور، رسول جزینی، مهدی باقربیگی و وحید فولادگر که هیچ کدام به این میتینگ سیاسی دعوت نشده اند.

متاسفانه ورزشکاران انتخاب شده برای حضور در این برنامه نیز همانند مدعووین، جانب دارانه انتخاب شده اند و خیلی از هیئت های ورزشی استان نیز از برگزاری این برنامه بی خبرند.

به نظر می رسد که فعالین احزاب سیاسی بهتر است برای پیشبرد اهداف حزبی خود جایی غیر از ورزش را هدف قرار دهند و اجازه دهند ورزش استان نفس بکشد و ورزشکاران را وارد فضاهای پیچیده سیاسی نکنند که قطعا با ورود آنها به عرصه سیاست، اتفاقات ناخوشایندی در ورزش استان رقم می خورد.

photo_2016-11-10_01-04-05photo_2016-11-10_01-04-11

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.