سرویس: دینی 15:07 - پنجشنبه 20 آبان 1395

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان

برگزاری آزمون سراسری قرآن در دانشگاه اصفهان

آزمون سراسری قرآن کریم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان هدف از برگزاری چنین آزمونی را ارزیابی و سنجش فعالیت های آموزشی و فرهنگی قرآن و عترت در سطح استان دانست و گفت : برگزاری چنین آزمون هایی به  شناسایی نخبگان و استعدادهای موجود در این زمینه کمک می کند و باعث افزایش انگیزه در میان علاقه مندان می شود.
ابولفضل یعقوبی ادامه داد: با توجه به آماری که به دست مان رسیده در سطح استان اصفهان 15 هزار و پانصد و پنجاه و دو نفر در این آزمون شرکت کرده اند که 6 هزار و هشتصد نفر آنها از کارمندان دولت هستند.
وی افزود: البته کارمندان دولت در روز گذشته به صورت اینترنتی آزمون خود را برگزار کردند و امروز بخش موسسات و بخش مردمی هستند که در دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان به طور همزمان با دیگر نقاط کشور به رقابت می پردازند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در این خصوص که تا چه میزان برگزاری چنین آزمون هایی می تواند به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه کمک کند، گفت: یکی از راههای ترویج فرهنگ قرآنی در کشور حضور جامعه قرآنی استان و شناسایی و جذب آنها در این گونه مسابقات است . وقتی افراد در این آزمون ها شرکت می کنند و خود را مورد ارزیابی قرار می دهند می توانند با کمک ما به موسسات قرآنی استان که بیش از 600 مرکز قرآنی فعال در این زمینه وجود دارد راهنمایی شوند و برای حضور در بخش های مختلف حفظ و روخوانی و  … استعدادهای خود را پرورش دهند .
وی همچنین درباره محدودیت سنی شرکت کنندگان در این آزمون گفت: ما هیچ گونه محدودیت سنی در آزمون های قرآن و عترت نداریم و همه افراد می توانند در چنین ازمون هایی شرکت کنند. البته نوجوانان زیر 12 سال از روز شنبه به نوبت به مراکز قرآنی هر استان مراجعه می کنند و آزمون خود را انجام می دهند.
وی خاطرنشان کرد: آزمون هایی که برگزار می کنیم با توجه به برنامه ریزی های انجام شده همچنان پابرجا خواهد بود و ما به دنبال این هستیم که جامعه آماری موجود در بخش قرآن و عترت را افزایش دهیم  و بتوانیم جامعه ای با فرهنگ قرآنی تربیت کنیم.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.