سرویس: سیاسی 11:40 - پنجشنبه 20 آبان 1395

کارشناس مسائل سیاسی

جریان غرب گرای داخلی امید به پیروزی کلینتون داشت/ پیروزی ترامپ آغازگر جنگ قدرت در آمریکاست

کارشناس مسائل سیاسی بابیان اینکه دوران پسا ترامپ می تواند آغازی برای دوران پسا امریکا باشد، گفت: این پیروزی نتایج، فرصت هاو تهدیدات متعددی برای ایران دارد، پیروزی ترامپ به بازی کودکانه بزک کردن شیطان بزرگ درداخل کشور پایان خواهد داد

به گزارش اصفهان شرق، عضو هیئت‌علمی دانشگاه و کارشناس ارشد مسائل راهبردی  در تحلیل و ارزیابی خود از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و فرصت ها و تهدیدات این انتخاب اظهار کرد: در حقیقت ترامپ در حالی رئیس جمهور امریکا شد که علاوه بر مخالفت دموکرات ها و برخی از جمهوری خواهان، ما شاهد مخالفت بازیگران منطقه ای چون عربستان و اروپاییان برای پیروزی ترامپ در انتخابات بودیم.

وی با بیان اینکه در داخل کشور ما هم جریان غرب گرا و غیر انقلابی چشم امید به پیروزی هیلاری کلینتون بسته بود، گفت: اما با یک نگاه راهبردی به ریاست جمهوری ترامپ، شاهد بروز یکسری فرصت ها و تهدیدات برای نظام جمهوری اسلامی هستیم.

سراج عنوان کرد: ریاست جمهوری ترامپ برای ایران حتماً تهدیداتی را در بر خواهد داشت، تهاجمی‌تر شدن خصومت امریکا با ایران یکی از این تهدیدات است، استفاده ترامپ از سه‌گانه تهدید، تحریم و فشار دومین تهدیدی است که ترامپ می‌تواند متوجه ایران کند.

وی در توضیح سومین تهدیدی که حاصل پیروزی ترامپ در امریکا است، گفت: تشدید جنگ لفظی کاخ سفید علیه ایران سومین چالش ترامپ برای ایران است.

سراج تأکید کرد: البته انتخاب ترامپ برای ایران فرصت‌هایی هم می‌تواند ایجاد کند، سیاست‌های ترامپ می‌تواند آغازی بر درونی شدن امریکا باشد و به نوعی این فرصتی برای انقلاب اسلامی است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه و کارشناس ارشد مسائل راهبردی بیان کرد: دومین فرصت حاصل از پیروزی ترامپ  تشدید شکاف اختلاف امریکا با اروپایی‌ها است که این امر موجب می شود تشکیل اجماع جهانی علیه ما سخت‌تر و مشکل‌تر شود و یقیناً این موضوع فرصت‌هایی را برای دور زدن تحریم‌ها توسط ایران فراهم می‌کند.

وی افزود: نکته سوم شکاف بین امریکا و عربستان سعودی در منطقه است که جمهوری خواهان تا حدودی همراه با ترامپ این شکاف را افزایش می‌دهند و نکته آخر جدی تر شدن جنگ قدرت در درون امریکا است،

عضو هیئت‌علمی دانشگاه و کارشناس ارشد مسائل راهبردی عنوان کرد: اگر بخواهیم نتیجه‌ای از این فرصت ها و تهدیدات بگیریم، باید بگویم که انتخاب ترامپ از سوی مردم امریکا یک «نه» به وضعیت موجود بود، به نوعی می توان چنین متصور بود که دوران پسا ترامپ می تواند آغازی بر دوران پسا امریکا باشد، چرا که بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که ترامپ می‌تواند ساختار حاکمه امریکا و تمامیت ارضی امریکا را با خطر و تهدید مواجه کند.

وی اذعان کرد: در عین حال پیروزی ترامپ در داخل کشور ما تأثیر مهمی را بر روی بازیگران داخلی خواهد گذاشت، این پیروزی به بازی کودکانه بزک کردن شیطان بزرگ پایان خواهد داد، چرا که برخورد امریکایی ها با ما عیان‌تر و خصومتشان آشکارتر خواهد شد و دیگر بازی کودکان بزک کردم شیطان بزرگ باور پذیر نخواهد بود.

سراج خاطرنشان کرد: جریان تعامل و سازش با کدخدا در داخل کشور که یک ساده اندیشی و اشتباه محاسباتی بود، با پیروزی ترامپ در امریکا، به دیوار بسیار بلندی برخورد کرد، دستاوردهای غرب‌گراها در مقابل این تغییرات تقریباً هیچ است و به محاق رفته و برجام تبدیل به یک تجربه تاریخی می شود و درنهایت مردم ایران تدریجاً با سیاست های تهاجمی ترامپ به این نتیجه خواهند رسید که نیازمند یک دولت با اقتدار و انقلابی، نه یک دولت ضعیف، فاقد اقتدار و کارآمدی هستند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.