سرویس: اجتماعی 09:25 - پنجشنبه 20 آبان 1395

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان:

فضای مجازی استان اصفهان به شدت تحت کنترل پلیس فتاست/ 13 درصد از جرایم خمینی شهر کاهش یافت

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: فضای مجازی استان اصفهان به شدت تحت کنترل و نظارت پلیس فتا قرار دارد و به صورت جدی با کسانی که در فضای مجازی به صورت سازمان‌یافته اقدام به ترویج مفاسد اخلاقی کنند به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق،  سرهنگ حسین حسین‌زاده  در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: با تلاش نیروی انتظامی، همکاری مراجع قضایی و اعضای شورای تأمین شهرستان خمینی‌شهر طی 7 ماه گذشته، 13 درصد از جرایم حوزه‌های مختلف در شهرستان خمینی‌شهر کاهش یافت.

وی با اشاره به جمعیت 350 هزار نفری این شهرستان که 7 درصد جمعیت استان اصفهان را تشکیل می‌دهد، افزود: طبق آخرین آمار، میزان جرایم شهرستان خمینی‌شهر معادل 40 درصد جرایم استان اصفهان و این آمار نشان می‌دهد، میزان جرایم خمینی‌شهر از میانگین استانی کمتری است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: اخلاق و معارف دینی زیرساخت اصلی نظم در جامعه است که براساس نظر کارشناسان جرم‌شناسی، معارف دینی و مباحث اخلاقی مهمترین عامل بازدارنده جرم در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: طبق نظر پلیس بین‌المللی اینترپل در بخش ثبت جرائم، کشور ایران از نظر میزان جرایم در میان کلیه کشورهای جهان جزو امن‌ترین کشورهای جهان است.

سرهنگ حسین‌زاده ادامه داد: طبق آمار جهانی، آمار جرائم خشونت‌آمیز در کشورهای غربی و مدعی آزادی و دموکراسی آن‌قدر وحشناک است که ذکر آن موجب تعجب هر انسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: شاید در کشورهای غربی از نظر امکانات رفاهی، اقتصادی و شغلی نسبت به کشور ما در وضعیت بهتری قرار داشته باشند ولی میزان جرایم خشن در این کشورها تعجب‌آور است، برای مثال سالیانه بیش از 132 هزار تجاوز جنسی در کشور آمریکا رخ می‌دهد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان اذعان داشت: آمار قتل و خودکشی در کشورهای غربی وحشناک و غیرقابل‌باور است، برای مثال نسبت خودکشی در کشور انگلیس به ازای هر 100 هزار نفر 24 نفر بوده اما در ایران به ازای هر 100 هزار نفر 6 نفر است.

وی تأکید کرد: طبق آمار و نظر کارشناسی پلیس کشورهای غربی و اروپایی، تجهیزات و ادوات پلیس آن‌ها نسبت ما بیشتر است اما معارف دینی و مباحث اخلاقی بر آنان حاکم نیست و هرکس به فکر حفظ منافع خود است.

سرهنگ حسین‌زاده با بیان اینکه خیرین و مردم خمینی‌شهر نقش پررنگی در کمک به رفع مسائل و مشکلات شهر خود از طریق امور خیر داشته و دارند، متذکر شد: تقویت دین و اخلاق بیش از هر موضوعی می‌تواند در جامعه در پیشگیری از جرایم و انحرافات مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه در این بخش وظیفه و نقش علما و روحانیون بسیار ارزشمند و پررنگ است، عنوان داشت: در طرح‌های مطالعاتی انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که مجرمان خاص و خطرناک از میان کسانی هستند که در طول عمر خود هیچ ارتباطی با معارف دینی و اخلاقی نداشته و ندارند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: علی‌رغم کمبودها و مشکلاتی که در کشور داریم، پلیس امروز کشور ما با پلیس دو دهه قبل اصلاً قابل مقایسه نیست به طوری که سوابق جرایم بیش از 15 میلیون مجرم از 90 سال گذشته تاکنون را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه امروز جرایم رایانه‌ای و فضای مجازی از مهمترین دغدغه‌های ماست، متذکر شد: پلیس فتا به عنوان یک سد محکم در مقابل ترویج کانال‌ها و شبکه‌های فساد اخلاقی ایستاده و باعث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه می‌شود.

سرهنگ حسین‌زاده یادآور شد: فضای مجازی استان اصفهان به شدت تحت کنترل و نظارت پلیس فتا قرار دارد و به صورت جدی با کسانی که در فضای مجازی به صورت سازمان‌یافته اقدام به ترویج مفاسد اخلاقی کنند به شدت برخورد خواهد شد.

وی ابرازداشت: رمز امنیت ایران برای سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی بزرگ دنیا مجهول است، امنیت حاکم در کشور ما از بزرگترین نعمات الهی است.

 در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از زحمات 5 ساله سرهنگ خسرو احمدی تجلیل و سرهنگ علی جعفرنژاد به عنوان فرمانده جدید شهرستان خمینی‌شهر معرفی شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.