سرویس: اجتماعی 15:03 - چهارشنبه 19 آبان 1395

در آستانه اربعین حسینی

فوتی‌های اربعین 60 درصد کمتر از حد معمول است/اعلام آمادگی 400 پزشک برای اعزام با یک پیامک

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان گفت: پزشکانی که ۱۲ روز از زندگی و مادیات دنیا جدا می‌شوند قطعاً از معنویت این موضوع آگاه هستند چراکه امسال تنها برای اعزام با یک پیامک 400 نفر اعلام آمادگی کردند.

به گزارش اصفهان شرق، محسن حجتی  اظهار کرد: استان اصفهان مانند سال گذشته در کربلا بیمارستان صحرایی و در نجف مراکز درمانی و موکب‌های مختلفی را برپا می‌کند که علاوه بر این، امسال با توجه به مشکلاتی که سال گذشته به علت نبود مرکز درمانی در مرز داشتیم؛ امسال این مراکز را در مرز هم دایر خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی بیشتر در اعزام‌ها وظیفه تأمین نیروی انسانی متخصص را دارد، عنوان کرد: طی درخواست سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان مبنی بر تأمین ۴ پزشک برای بیمارستان تحت پوشش آن‌ها در کربلا با اعلامی که به جامعه پزشکی صورت گرفت ۴ نفر از پزشکان متخصص و عمومی انتخاب و برای حضور در این مرکز درمانی به کربلا معلا اعزام شدند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان از اعزام ۱۱ نفر از پزشکان متخصص اصفهان برای بیمارستان چزابه خبر داد و گفت: ۵ پزشک ارتوپد، جراح، طب داخلی و یک پزشک عمومی به این بیمارستان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان اعزام این افراد 7 تا 12 روز است عنوان کرد: پزشکان اعزامی می‌توانند تا آخر دو دوره که 12 روز می‌شود در مراکز درمانی نجف، کربلا و مرز ایران و عراق بمانند و یا اینکه پس از دوره 7 روزه بازگردند و با گروه دیگری جایگزین شوند.

حجتی از اعزام 270 نفر پزشک و کادر درمانی در سال گذشته برای مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: سال گذشته علاوه بر اعزام‌های پزشکی که برای استان اصفهان بود با درخواستی که از شهرداری تهران به ما شد، 27 نفر هم اعزام برای مراکز درمانی این استان داشتیم.

وی از برآورد اعزام 300 نفری پزشکان به مراسم عزاداری اربعین حسینی توسط بسیج جامعه پزشکی استان گفت و تصریح کرد: اعلام اعزام‌های ما معمولا به صورت پیامکی به پزشکان و کادرهای درمانی است که استقبال بسیاری خوبی هم شده به نحوی که برای اعزام 3 نفر به شهر نجف‌ در سال گذشته 180 نفر ثبت نام کردند که به طور گزینشی آن 3 نفر انتخاب شدند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان در ادامه در خصوص دید پزشکان برای خدمت رسانی به زائران حسینی بیان کرد: پزشکان متخصص، عمومی و کادر درمانی که ۱۲ روز از زندگی و مادیات دنیایی جدا می‌شوند و وقت خود را صرف خدمت رسانی به زائران کربلا می‌کنند قطعاً از معنویت این موضوع آگاه هستند چراکه امسال نیز برای اعزام تنها با یک پیامک 400 نفر اعلام آمادگی کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: در این مراسم معنوی برای مراکز درمانی متخصص پوست، ماما، تکنسین دارو و داروساز و حتی کادر پذیرش بیمارستان را هم خواهیم داشت؛ متخصصان بهداشت محیط نیز برای نظارت بر رستوران‌ها و موکب‌هایی که در مسیر پیاده‌روی و مرز هستند حضور پیدا می‌کنند.

حجتی در پایان از آماری جالب سخن به میان آورد و اظهار کرد: در یک شهر یک میلیون نفری روزانه حدود 15 نفر فوتی امری طبیعی و معمول است، اما در اربعین شاهد هستیم که از بین 20 تا 26 میلیون نفر حاضر در این مسیر معنوی در بازه زمانی 10 روز به‌ مراتب آمار تلفات جانی و فوتی پایین‌تر از این‌ها است به ‌طوری که آمار فوتی‌ها در این مراسم 60 درصد کمتر از میزان معمول است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.