اصفهان شرق

حماسه ۲۵ آبان روحیه ایثار و شهادت مردم اصفهان را به رخ جهانیان می کشاند/ بقای جمهوری اسلامی ایران منوط به استقامت و ایستادگی است

کدخبر: 117527
1395/08/19 در ساعت 12:50

به گزارش اصفهان شرق،  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دومین جلسه ستاد گرامیداشت ” 25 آبان” گفت: باید این روحیه ایثار و شهادت طلبی در نسل های آینده ما نیز ماندگار شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ” إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَهُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّهِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ” خاطر نشان کرد: شهدای ما مصداق بارز این آیه اند که علاوه بر بندگی خدا استقامت کردند، تا جایی که ملائکه بر آنها نازل شدند و گفتند: نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: بقای جمهوری اسلامی ایران منوط به همین استقامت و ایستادگی است و امیدواریم فرزندان ما و نسل های آینده نیز این ندای بشارت را بشنوند.

وی اظهار داشت: روز عاشورا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یاران خود را بدرقه می کردند و آیه “مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا” را پشت سر آنها قرائت می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: شهدای جنگ تحمیلی ره صد ساله را یک شب طی کردند و عهد خود با خدا را کامل به انجام رساندند.

امام جمعه اصفهان خطاب به رؤسای کمیته های ستاد گرامیداشت تأکید کرد: انتقال مفاهیم و ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به نسل های آینده در اولویت اهداف کمیته ها باشد.

در ادامه جعفر عسگری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بر لزوم همکاری تمامی دستگاه ها و ارگان ها برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم “25 آبان” تأکید کرد و گفت: همه ما هر آنچه داریم را مدیون خون شهدا و رزمندگانیم لذا باید برای بزرگداشت این روز از هیچ کمکی دریغ نکنیم.

انتهای پیام/صاحب نیوز