سرویس: سیاسی 11:40 - چهارشنبه 19 آبان 1395

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت:

فتنه‌های پس از جنگ نشانی بر پشیمانی انقلابیون سابق است/ در 8 ماه فتنه به اندازه 8 سال جنگ تبعات داشتیم

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: در مسیر انقلاب برخی پشیمان شدند، فتنه‌های رخ داده پس از جنگ تحمیلی نشانی بر پشیمانی همین افراد است و در 8 ماه فتنه به اندازه 8 سال جنگ تبعات داشتیم

به گزارش اصفهان شرق، سردار علی فضلی در گردهمایی جوانان انقلابی در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: امام راحل بیش از 5 دهه، مبارزه و مجاهده داشت که با مطالعه زندگی حضرت امام خمینی(ره) به خوبی می‌توان مشاهده کرد که ایشان بر تاریخ اشراف داشته و مطالعه عمیقی بر تاریخ داشته‌اند.

وی افزود: قرآن، عترت و مردم ارکان نظام هستند و مردم یعنی همه کسانی که به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفتند به میدان آمدند و امر امام راحل را اطاعت کردند.

سردار فضلی با طرح این سؤال که چه تفاوتی بین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب وجود دارد، گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمایند که انقلاب اسلامی سه پایه دارد که این سه پایه، قرآن، عترت و مردم هستند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بدون حضور مردم امکان‌پذیر نبود، اضافه کرد: سه تفاوت بین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب وجود دارد، تفاوت اول نقش ولایت مطلقه فقیه است که قبل از انقلاب چنین چیزی را نداشتیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تفاوت دوم را قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و مطرح کرد: سومین تفاوت موجود روحیه دشمن‌ستیزی است، مردم ما تحمل زور و ظلم زورگویان جهان را ندارند.

سردار فضلی با بیان اینکه این روحیه استکبارستیزی را مدیون امام هستیم، خاطرنشان کرد: باید روحیه استکبارستیزی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی ادامه داد: امام انقلابی ما که متکی به قرآن و عترت و حمایت مردم است در این باره می‌فرماید «به واسطه حمایت ما از مردم مظلوم فلسطین جنگ را به ما تحمیل کردند»، یعنی چون روحیه انقلابی از همان ابتدا آشکار وارد صحنه شده هدفمند آن را می‌زنند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان موفقیت ملت ایران به علت آرمان‌خواهی و الگوپذیری از قرآن و عترت، تصریح کرد: هر کاری که انجام می‌دهیم باید رضای خدا را مدنظر قرار دهیم، آن چه که مهم بوده نیت‌ها است و کسوت‌ها اهمیتی چندانی ندارد؛ شهید بابایی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از مخلص‌ترین افراد در زمان جنگ بود.

سردار فضلی در خصوص رهبری جبهه‌ها توسط امام خمینی(ره)، اذعان داشت: حرف‌های پیامبرگونه امامین انقلاب در همه برهه‌های تاریخی راهگشا است، در این راه نباید به امکانات خود نگاه کنیم بلکه آنچه مهم است عمل برحسب تکلیف است.

وی در بخش دیگری از صحبت خود گفت: در مسیر انقلاب برخی پشیمان شدند، فتنه‌های رخ داده پس از جنگ تحمیلی نشانی بر پشیمانی همین افراد است و در 8 ماه فتنه به اندازه 8 سال جنگ تبعات داشتیم، چرا که استکبار جهانی در پشت این قضیه بود؛ البته با روشنگری‌هایی که انجام شد عده‌ای استغفار کردند اما برخی دیگر همچنان بر حرف خود باقی ماندند، نمونه این فتنه را جز در صدر اسلام نمی‌توان یافت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: پس از وفات پیامبر اکرم(ص) گروهی به نام سقیفه ملعونه که امروز با نام براندازان شناخته می‌شوند علیه خلافت بر حق امیرالمؤمنین شوریدند؛ حضرت زهرا و حسنین به در خانه خواص مدینه می‌رفتند و برای حضرت علی بیعت جمع می‌کردند.

سردار فضلی ادامه داد: برای بیعت دو نشانه گذاشته بودند که یکی تراشیدن سر و دیگری حضور با شمشیرهای آخته در میدان اصلی، که این به معنای اعلام موضع صریح و شفاف است که تا روز پنجم 11 نفر بیشتر بیعت نکردند که از همین بین نیز بعدها عده‌ای که به سیف الاسلام معروف بودند، بیعت خود را شکستند و در برابر حضرت ایستادند.

وی در خصوص حادثه دیدگان فتنه سبز عنوان کرد: کسانی که در سال 88 سینه ستبر کردند و برای اسلام جان فشانی کردند با اینکه خودرو و موتورسیکلت آن‌ها در آتش سوخت و خود هم آسیب دیدند، هرگز برای طلب خسارت مراجعه نکردند و این جان‌فشانی را وظیفه خود می‌دانستند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در فرهنگ، مقام معظم رهبری به تأثیرگذاری شهدا به ویژه شهدای گمنام و راهیان نور توجه ویژه‌ای دارند.

سردار فضلی در پایان تصریح کرد: دشمن هوشمندی ما را نشانه رفته است؛ جنگ نرم خونریزی ندارد اما به شدت تلفات می‌گیرد و لازمه موفقیت در این جنگ، اطاعت محض از ولایت فقیه است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.