سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 08:00 - چهارشنبه 19 آبان 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

تونل بهشت‌آباد طرحی ملی برای احیای فلات مرکزی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تونل بهشت‌آباد مصوبه دارد و در آن استانداران ۴ استان اصفهان و چهارمحال بختیاری، یزد و کرمان امضا کرده‌اند و این یک طرح ملی برای احیای فلات مرکزی است.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر  اظهار داشت: اگر در پاییز امسال بارندگی شود و حجم ذخیره آب افزایش یابد می‌توانیم برای کشت پاییزه دوم به کسانی که حق‌آبه‌دار و سهم‌آبه‌دار شرعی و قانونی هستند آب توزیع کنیم.

وی مشکل اصلی زاینده‌رود را چند مسئله اصلی عنوان کرد و افزود: برهم خوردن رژیم فصلی زاینده‌رود، کاهش 20 تا 80 درصدی بارش‌ها در اصفهان و تداوم خشک‌سالی‌ها و طولانی شدن طرح‌های انتقال آب از جمله مهم‌ترین دلایل خشکی زاینده‌رود است.

نماینده اصفهان در مجلس با بیان اینکه برای جداسازی آب شرب از نظافت هزینه‌ زیادی بر کشور تحمیل می‌شود، افزود: چاره‌ای جز این نیست و این طرحی که سال‌هاست در دنیا اتفاق می‌افتد باید در ایران هم انجام شود و با جداسازی آب شرب با آب شستشو صرفه‌جویی زیادی صورت می‌گیرد.

وی گفت: تغییر الگوهای کشت و استفاده از آب پساب برای صنعت نیز از دیگر راهکارهای کاهش مصرف آب است.

فولادگر بیان کرد: ایجاد تنش در منطقه کمکی به حل موضوع آب نمی‌کند و این اعتراضات بهتر است از طریق انجمن‌های کشاورزی پیگیری شود.

وی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دریاچه ارومیه نیز به همین روش احیا و مطالبات مردم از طریق کمیته احیا دریاچه ارومیه پیگیری شد.

نماینده اصفهان در مجلس با انتقاد از ارسال نامه نمایندگان استان چهارمحال بختیاری به رئیس‌جمهور مبنی بر تغییر استاندار غیرهمسو با دولت و همچنین گلایه در خصوص دعوت استاندار اصفهان برای رفع مشکل آب زاینده‌رود بیان کرد: مسئله مدیریت استان ربطی به نمایندگان استان دیگری ندارد و اگر ما چنان کاری بکنیم آنها چه واکنشی نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: دامن زدن به این مسائل جز ایجاد مشکلات قومیتی و ملی دستاورد دیگری ندارد و ما سال‌هاست که با مردم چهارمحال و بختیاری زندگی می‌کنیم و حتی نسبت قوم‌وخویشی داریم.

فولادگر گفت: نگرانی همکاران ما دلیلی ندارد چون تونل بهشت‌آباد مصوبه دارد و در آن  استانداران 4 استان اصفهان و چهارمحال بختیاری، یزد و کرمان امضا کرده‌اند و این یک طرح ملی برای احیای فلات مرکزی است.

وی به ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: مدتی است دولت اجازه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ را داده که نمونه آن ورزشگاه نقش‌جهان بود که اگر فولاد مبارکه وارد نمی‌شد شاید تا سال‌های دیگر این پروژه بر زمین می‌ماند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سفر معاون اول رئیس‌جمهور به اصفهان شاهد بهره‌برداری از خط تولید ریل در ذوب‌آهن بودیم که این طرح نیز می‌تواند جان تازه‌ای به ذوب‌آهن بدهد به‌شرط اینکه راه‌آهن از فناوری داخلی حمایت و از واردات ریل جلوگیری کند.

وی در ادامه به سابقه‌ 80ساله راه‌آهن در کشور اشاره کرد و افزود: سابقه کارخانه‌های فولادی در کشور ما 50ساله است و باید زودتر از این، چنین طرح‌هایی اجرا می‌شد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.