اصفهان شرق

افزایش سه برابری ظرفیت بیمارستان امید اصفهان/ خیرین اصفهانی یک میلیارد تومان برای شیمی درمانی هزینه کردند

کدخبر: 117473
1395/08/18 در ساعت 15:00

به گزارش اصفهان شرق، بخش نوین شیمی درمانی بیمارستان امید اصفهان که بسیاری مردم آن را با نام سیدالشهداء(ع) می شناسند،روز گذشته افتتاح شد. همچنین در این روز پرکار مجموعه علوم پزشکی اصفهان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی از خیرین سلامت که در ساخت و بهسازی این مجتمع درمانی نقش داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

۵۲ تخت شیمی درمانی برای درمان بیماران سرطانی اصفهان

اضافه شدن ۵۲ تخت جدید در این بیمارستان خبر خوشی بود که متولی امر بهداشت و درمان در استان به مردم داد. با این امر ترافیک انتظار مراجعین بستری کاهش پیدا می کند و اصفهان را به یکی از قطب های درمان سرطان در کشور تبدیل می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان عصر امروز در حاشیه افتتاح بخش نوین شیمی درمانی این بیمارستان گفت: بیمارستان امید یکی از بیمارستان های مهم برای رسیدگی به امورات بیماران سرطانی به شمار می آید.

غلامرضا اصغری افزود: در این مرکز درمانی، اقدامات خوب و بزرگی برای درمان سرطان انجام شده است که تمامی این خدمات با بکارگیری پتاسنیل درون استانی ارائه شده است.

وی ضمن اشاره به انجام ۱۱ عمل پیوند مغز استخوان هم گفت: این از افتخارات علمی بیمارستان امید است و امیدواریم این مجتمع درمانی بتواند در درمان سرطان گام های بیشتری بردارد.

رئیس منطقه هفت کشوری در حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: این ساختمان به تلاش همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی و همت والای خیرین سلامت استان، در زمینی به مساحت یک هزار و ۸۹۰ متر مربع بازسازی شده است تا بیماران بتوانند در محیط بهتری خدمات دریافت کنند.

اصغری همچنین تصریح کرد: امروز ۵۲ تخت به بهره برداری رسید که حجم انتظارات بیماران را کاهش می دهد و همچنین کیفیت ارائه خدمات هم بالا می رود چرا که کادر درمانی با خیالی آسوده تر به مراقبت از بیماران می پردازند.

بیماران نباید نگران هزینه های هنگفت درمان سرطان باشند

رئیس بیمارستان امید هم در حاشیه این افتتاح گفت: بیمارستان امید اصفهان یکی از بیمارستان های مجهز و مطلوب در حوزه درمان سرطان به شمار می رود.

مهرداد معمارزاده افزود: بهتر است بگویم امروز شاهد سه برابر شدن ظرفیت این بیمارستان بودیم و امیدواریم بتوانیم گام های مؤثری در درمان این بیماری برداریم.

وی ضمن اشاره به این نکته که کل هزینه های این بخش از خیرین تأمین شده است بیان داشت: هزینه های این پروژه بالغ بر یک میلیارد تومان بوده است.

معمارزاده تفکیک بیماران را از ویژگی های این بیمارستان برشمرد و تشریح کرد: در بیمارستان امید اصفهان اطفال، زنان و کودکان به طور جداگانه در محیطی متناسب با سن آن ها مورد معالجه و بستری قرار می گیرند تا همه در محیطی یکنواخت باشند و این خود بار روحی بیماران را کاهش می دهد.

این فوق تخصص اطفال گفت: بیماران نباید نگران هزینه های هنگفت درمان سرطان باشند چرا که در این امر هم دولت آن ها تنها نگذاشته و ۹۰ درصد از هزینه را تقبل نموده است و بیماران ۱۰ درصد از کل هزینه های درمان را پرداخت می کنند.

مهرداد معمارزاده همچنین خبر از افتتاح ساختمان ویژه بیماران تالاسمی و هموفیلی در ماه آینده داد.

انتهای پیام/دانا