سرویس: سیاسی » بین الملل 18:00 - دوشنبه 17 آبان 1395

تحولات سوریه

آغاز عملیات پاکسازی بزرگترین پایگاه داعش در سوریه/ نقشه

نیروهای کرد دموکراتیک سوریه با حمایت ائتلاف آمریکا عملیات وسیعی را جهت پاکسازی بزرگترین پایگاه تروریست های داعش در سوریه آغاز کردند.

به گزارش اصفهان شرق، نیروهای کرد دموکراتیک مستقر در شمال سوریه از صبح روز گذشته با حمایت ائتلاف غربی و بخصوص آمریکا عملیاتی را تحت عنوان «غضب الفرات»(خشم فرات) جهت پاکسازی استان الرقه بعنوان بزرگترین پایگاه تروریست های داعش در سوریه آغاز کردند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده حدود 30 هزار نیرو دراین عملیات شرکت خواهند کرد.این عملیات از دو محور «سلوک و عین عیسی» آغاز خواهد شد و هدف اصلی پاکسازی شهر «الرقه» خواهد بود.

همزمان با آغاز عملیات نیروهای مستقر در شمال استان به طرف مناطق جنوبی، جنگنده های آمریکائی حملات خود را علیه مواضع عناصر داعش آغاز کردند.

نیروهای کرد دموکراتیک در همان ساعات اولیه از آغاز عملیات با حملات وسیع خود در دو محور موفق شدند روستای «الوحید» و 5 مزرعه واقع در جنوب شرق شهرک «عین عیسی» را پاکسازی کردند، در محور «سلوک» نیز نیروها توانستند خود را به روستای «القنطری» برسانند و ده ها تن از تروریست های داعش را به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر منابع کرد اعلام کردند نیروهای موفق شده اند طی 24 ساعت گذشته روستاهای «وحید، ام صفا، قرطاجه، واسطه، حران و جره» را پاکسازی کنند.

به گزارش صاحب نیوز، گروه های تروریستی «تیپ شاهین الرقه، تیپ التحریر، تیپ شهدای الرقه، گردان شهدای حمام الترکمان، تیپ احرارالرقه، تیپ ثوار تل ابیض، مجلس نظامی السریانی، نیروهای کرد YPG و YPJ » تحت عنوان نیروهای کرد دموکراتیک در عملیات پاکسازی «الرقه» شرکت کرده اند.

 

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.