سرویس: سیاسی 15:07 - دوشنبه 17 آبان 1395

مسؤول سابق بسیج اساتید استان اصفهان:

رویکرد کلی غرب در مقابل جمهوری اسلامی تغییری نکرده/آمریکا و صهیونیست‌ها به دنبال رخنه در حوزه‌های مختلف

مسؤول سابق بسیج اساتید استان اصفهان گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها در حوزه جنگ نرم و در حوزه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به دنبال رخنه هستند تا با تغییر رفتار و تغییر ساختارها در نظام جمهوری اسلامی به هدف غایی خود که همان براندازی نظام است، دست یابند.

به گزارش اصفهان شرق، علیرضا احساندوست در مورد استکبارستیزی اظهار کرد: در قرآن مفاهیم مبارزه با استکبار و سلطه ستیزی مکرر بیان شده است و مسلمانان از مراوده و ارتباط با نظام‌های سلطه نهی شده‌اند؛ مسلمان واقعی نباید سلطه‌پذیر باشد بلکه باید سلطه ستیز باشد.

وی انقلاب اسلامی ایران و تشکیل نظام اسلامی را مبتنی بر تفکر و اندیشه قرآنی دانست و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام‌های سلطه حاکم در آن زمان همچون دو ابرقدرت آن زمان آمریکا و شوروی، ستیزی را علیه انقلاب اسلامی آغاز کردند، چرا که انتظار تشکیل نظامی مبتنی بر دین اسلام و انقلاب را نداشتند.

کارشناس مسائل سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را جبهه‌ای در مقابله با نظام اسلامی برشمرد و تأکید کرد: در طول 27 سال گذشته و بعد از فروپاشی شوروی که این نظام به طور کلی از دستور کار نظام‌های سلطه خارج شد، آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند.

مسؤول سابق بسیج اساتید استان اصفهان خاطرنشان کرد: هر چند که تاکتیک‌ها و روش‌های برخورد آن‌ها در زمان‌های متفاوت تغییر کرده، اما همچنان جهت‌گیری‌ها و اهداف کلی آن‌ها در مقابل نظام جمهوری اسلامی تغییری نکرده است.

احساندوست مظاهر برخور با استکبار جهانی و نظام سلطه را از دیدگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به عنوان رهبران انقلاب اسلامی، این‌گونه بیان داشت: این بزرگواران تأکید بر آرمان‌های انقلاب اسلامی، وحدت نیروهای انقلابی، اتحاد مسلمانان و مستضعفان در برابر نظام‌های سلطه، تشکیل جبهه اسلامی – انسانی در مقابل نظام‌های سلطه و توجه به شعار نه شرقی نه غربی را به عنوان یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی همواره مورد توجه قرار داده‌اند و در دوره‌های خود مکرر این موارد را به مردم یادآوری کرده‌اند.

وی هدف آمریکا از تقابل‌ با نظام جمهوری اسلامی را براندازی انقلاب و نظام برشمرد و اضافه کرد: هدف براندازی انقلاب و نظام و نفوذ در ارکان نظام سیاسی است و البته باید در نظر داشت که از اهداف دیگر آن‌ها تغییر در باورهای فرهنگی مردم جامعه است که به تعبیری نام آن را جنگ نرم می‌گذاریم.

کارشناس مسائل سیاسی تنها هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون را براندازی نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها هم در حوزه جنگ نرم و هم در حوزه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به دنبال رخنه و نفوذ هستند تا با تغییر رفتار و تغییر ساختارها در نظام جمهوری اسلامی به هدف غایی خود که همان براندازی نظام است، دست یابند.

مسؤول سابق بسیج اساتید استان اصفهان عنوان داشت: شیوه و روش‌های نظام سلطه  در زمان‌های مختلف متفاوت بوده است، ولی در اصل برخورد و هدف تغییری نکرده‌اند.

احساندوست مهم‌ترین وظیفه قشر دانشجویی را مقابله با نظام سلطه دانست و اذعان کرد: دانشجویان و دانش‌آموزان هر سال نسبت به سال گذشته باید با شکوه‌تر در راهپیمایی‌ها و تجمع‌هایی مثل راهپیمایی روز 13 آبان شرکت کنند و عمق کینه خود را نسبت به دشمنی‌های آمریکا و نظام سلطه نشان دهند.

وی با تأکید بر توصیه رهبر انقلاب مبتنی بر تلاش برای اقتدار و هویت جمهوری اسلامی و پیشرفت علمی و به تعبیری نهضت و جنبش نرم‌افزاری علمی دو وظیفه مهم و اساسی برای جریان دانش‌آموزی و دانشجویی برشمرد و گفت: اولین وظیفه این جریان ارتقای سطح علمی نظام اسلامی و جامعه و دست‌یابی به جدیدترین پیشرفت‌های علمی است.

کارشناس مسائل سیاسی  ادامه داد: باید توجه داشت چیزی که آمریکا خیلی روی آن مانور می‌دهد انحصار نظام سلطه در حوزه علمی است و بخش دانش‌آموزی و دانشجویی ما باید پایه‌ها و بنیادهای نهضت علمی را بسازد.

مسؤول سابق بسیج اساتید استان اصفهان در ادامه دومین وظیفه جریان دانش‌آموزی و دانشجویی را تلاش برای ساختن تمدن نوین اسلامی برشمرد و بیان کرد: دانش آموزان و دانشجویان باید بدانند که قرن 21ام قرن اسلام و قرن تمدن نوین اسلامی است.

احساندوست در پایان تأکید کرد: جوانان باید آن‌چنان مهیا و مجهز باشند که ایران اسلامی به عنوان مهد این حوزه تمدنی و سلطه ستیزی بتواند خودش را به عنوان یک الگوی ممتاز به جهان معرفی کند و رسیدن به این جایگاه منوط به کسب علم، معنویت، اخلاق و ایمان دینی است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.