سرویس: اجتماعی 09:25 - دوشنبه 17 آبان 1395

استاندار اصفهان:

بحث آب شرب با دقت و ظرافت کنترل می‌شود/ کارگروه‌های میراث فرهنگی در استان اصفهان فعال شود

استاندار اصفهان خواستار فعال‌تر شدن کارگروه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان‌ها شد و گفت: در این کارگروه‌ها پیگیری‌های مسائل و مشکلات این بخش به صورت سریع‌تر انجام می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور  در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که در فرمانداری شهرضا برگزار شد با بیان اینکه بزرگترین شهرستان شهرضا کشور طرح تحول نظام سلامت است که در دولت یازدهم اتفاق افتاد اظهار داشت: در طرح تحول نظام سلامت تاکنون 650 میلیارد تومان در استان اصفهان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از 650 میلیارد تومان اعتبار بیش از 16 میلیارد تومان مربوط به شهرستان شهرضا بوده، افزود: در طول سه سال گذشته بیش از 5 هزار پروژه در استان اصفهان افتتاح شده است اعتبار این پروژه ها بیش از 50 هزار میلیارد ریال بوده که 75 درصد آن مربوط به بخش غیردولتی است.

استاندار اصفهان بیان کرد: از استان اصفهان انتظار می‌رود که بیشترین استفاده را از ظرفیت‌های موجود در استان در بخش غیر دولتی داشته باشد چرا که بودجه‌های دولتی بسیار محدود است.

وی افزود: باید در استان اصفهان با توجه به این ظرفیت‌ها، تولید بودجه کنیم و ورزشگاه نقش جهان نیز نمونه استفاده از این ظرفیت‌ها است چرا که در 15 ماه ، 30 میلیارد تومان برای تکمیل این ورزشگاه هزینه شد که تنها 3 و نیم میلیارد آن بودجه دولتی بوده است.

زرگرپور خواستار فعال‌تر شدن کارگروه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان‌ها شد و گفت: در این کارگروه‌ها پیگیری‌های مسائل و مشکلات این بخش به صورت سریعتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به شرایط استان در بخش آب و خشکسالی گفت: امسال اصفهان وارد نهمین سال خشکسالی شده است و 85 درصد خاک استان در خشکسالی شدید قرار گرفته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه میزان بارش در اصفهان 50 درصد و در سرشاخه های زاینده رود 25 درصد کاهش داشته است اظهار داشت: در حال حاضر حجم آب سد زاینده رود 170 میلیون متر مکعب است.

وی با اشاره به اینکه بحث آب شرب با دقت و ظرافت کنترل می‌شود افزود: به دلیل اینکه در پاییز بارش‌ها با تأخیر شروع می‌شود وضعیت تامین آب نگران کننده است و باید مدیریت خوبی در این زمینه انجام شود.

زرگرپور با بیان اینکه جلسات مجمع نمایندگان استان در شهرستان‌های مختلف مفید و موثر است اظهار داشت: این جلسات می‌تواند نتایج بسیارخوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان در نشست‌های این مجمع مسائل کلان استان را مطرح و پیگیری کنند تصریح کرد: نمایندگان در نظر داشته باشند که 4 محور اصلی مسائل و مشکلات استان آب، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی و مسائل اشتغال و کارگری است که باید به صورت تخصصی با همکاری مدیران استان پیگیری شود و مسائل مربوط به شهرستان‌ها در شهرستانها در جلسات خاص خود بررسی شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.