سرویس: اجتماعی 15:00 - یکشنبه 16 آبان 1395

در همایش معتادان گمنام و پاک شدگان از مواد مخدر مطرح شد؛

تمایل به قطع مصرف مواد مخدر، لازمه پاکسازی اعتیاد/تصاویر

برزگر گفت: تنها لازمه عضویت در انجمن معتادان گمنام تمایل به قطع مصرف مواد مخدر و پاک شدن است، تصمیم در مورد عضویت هم بر عهده خود شخص می باشد.

به گزارش اصفهان شرق، اعتیاد یکی از بیماری هایست که امروزه از آن به عنوان آسیب اجتماعی یاد می شود. همان مسئله ای که در گذشته یک جرم تلقی می شد. در این بین علاوه بر مراکز ترک اعتیاد مراکزی هم هستد که به نحو دیگری به درمان این بیماران می پردازند تا هم آمار این بیماری و هم نرخ رشد آسیب های اجتماعی و رفتارهای خشونت آمیز در جامعه کاهش پیدا کند.
امروز همایشی تحت عنوان «همایش معتادان گمنام و پاک شدگان از مواد مخدر» به همین منظور در جرقویه علیا برگزار شد.
مسئول روابط عمومی مرکز انجمن معتادان گمنام جنوب و جنوب شرق شهرستان اصفهان در همایش معتادان گمنام و پاک شدگان از مواد مخدر گفت: انجمن معتادان گمنام از افرادی با نژادها، فرهنگ ها، و گروه های سنی و حرفه های مختلف تشکیل شده است.
امیر برزگر افزود: تنها لازمه عضویت در انجمن معتادان گمنام که به اختصار از آن به نام ان ای یاد می شود، تمایل به قطع مصرف مواد مخدر و پاک شدن و تصمیم در مورد عضویت هم بر عهده خود شخص است.
وی ادامه داد: امروزه 20 هزار نفر در استان اصفهان در 417 گروه با این انجمن عضو و در ارتباط بوده و مراحل پاک شده خود را طی می کنند و در جرقویه علیا هم دو گروه یکی در شهر حسن آباد و دیگری در روستای دستجرد به فعالیت خود ادامه می دهند.
مسئول روابط عمومی مرکز انجمن معتادان گمنام جنوب و جنوب شرق شهرستان اصفهان در بیان اهداف تشکیل این انجمن خاطرنشان کرد: ما هدف کمک به معتادان از طرف معتاد دیگری که مراحل پاک شدن را انجام داده است را دنبال می کنیم.
وی همچنین افزود: همه باید اعتیاد را یک بیماری تلقی کنیم و در صدد درمان این بیماری باشیم.
برزگر در ادامه با اشاره به چگونگی عضویت در این انجمن تصریح کرد: تنها لازمه عضویت در انجمن ان ای تمایل به قطع مصرف مواد مخدر و تصمیم در مورد عضویت نیز بر عهده خود شخص است؛ همچنین ما از طرق کمک های داوطلبانه اعضا و فروش نشریات بهبودی خودکفا هستیم.
مسئول روابط عمومی انجمن ان ای در ادامه ضمن تشریح چگونگی شناسایی معتادان گفت: اگر حتی یک نفر هم عضو این انجمن شود و بتوان مشکل او را حل کنیم یک خانواده را نجات داده ایم و این انجمن دارای خدمت گزارهایی می باشد که به صورت دوره ای انتخاب می شوند و به طور رایگان کار می کنند و همین افراد به نام پیام رسانان در بیمارستان ها فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: در این روند اگر معتادی وجود داشته باشد تجربیات خودش را به او منتقل می کند و هر فردی با هر ماده مخدری که مصرف می کند می تواند وارد این انجمن شود و تنها شرط ورود این افراد تمایل به پاک شدن داشته باشند و ما برای هیچ ارگان کار نمی کنیم و وابسته به هیچ ارگانی نیستیم.
امیر برزگر خاطرنشان کرد: علت نامگذاری انجمن به معتادان گمنام این است که افراد بدانند اطلاعات و خصوصیات هیچ فردی در جایی ثبت و ضبط نمی شود و افراد هیچ نگرانی نداشته باشند.
در این همایش علاوه بر مسئولین مراکز مختلف، معتادانی که به پاکی روی آورده بودند هم حضور داشتند و به این همایش روح واقعی و عملی دادند. یکی از معتادین در حاشیه این همایش به خبرنگار ما گفت: بنده ابتدا در مدرسه و در سن نوجوانی سیگار می کشیدم و با توجه به این که معلمان و خانواده به من تذکر می دادند ولی به نصیحت های آن ها گوش ندادم و کم کم به مواد مخدر روی آوردم  و در خانواده مشکلاتی پدید آمد.
جاسم در ادامه صحبت هایش از کتک زدن خانواده اش می گفت و ادامه داد: حتی همسر و فرزندانم را کتک می زدم و اصلا فکر نمی کردم و ادعایی بزرگ داشتم تا این که می دیدم در خانواده و جامعه تنها شدم؛ بعد با کمی فکر کردن فکر ترک این بلای خانمان سوز به سرم زد و عضو معتادین گمنام شدم و امروز در حال پاک شدن هستم.
این معتاد گمنام این گونه گفتگویش را با ما پایان داد: هیچ موقع به این فکر نمی کردم که روزی در مقابل این جمعیت سخن بگویم و مردم به حرف های من گوش دهند و از مشکلات گذشته ام حرف بزنم؛ اما امروز خدا را شکر می کنم که به بنده کمک کرد تا با همکاری اعضای انجمن و راهنمایی دوستانم از این بلای خانمان سوز فاصله بگیرم.
بهنام، معتاد دیگری بود که مراحل پاک شدن را پشت سر می گذاشت. بهنام به اصفهان شرق گفت: من از دوران مدرسه سیگار می کشیدم و کارهای غیراخلاقی انجام می دادم و کم کم به مواد مخدر روی آوردم که تا نابودی پیش رفتم و هر چند وقت می خواستم آن را ترک کنم.
این معتاد گمنام ادامه داد: من برای ترک این ماه و آن ماه می کردم و کسی نبود که راه درست را نشانم دهد و مرا راهنمایی کند؛ ولی به یاری خدا عضو این انجمن شدم و قدم های 12 گانه مصرف مواد مخدر را به طور کامل با همکاری دوستان انجام دادم و امروزه در حال پاک شدن هستم؛ از کسانی که مثل من به این بلا دچار شدند می خواهم که عضو این انجمن شوند و از تجربیات آن ها و افرادی که این مراحل را طی کردند استفاده ببرند و خود را آزاد کنند.
ما هم امیدواریم که هم راهنمایان خوبی برای معتادان پیدا شود و هم انگیزه و قوت کافی برای معتادان پدید آید تا این بلای خانمان سوز گریبان آن ها رها کند و قدری آمارهای تکان دهنده در حوزه اعتیاد و روان کاهش پیدا کند.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.