سرویس: اجتماعی 16:05 - شنبه 15 آبان 1395

مدیر حج و زیارت استان اصفهان:

ثبت‌نام ۷۰ هزار اصفهانی در سماح و صدور ۴۰ هزار ویزا تاکنون/ مردم مراقب سودجویان باشند

طبق افزایش روند ثبت‌نام زائران برای اربعین حسینی در این ایام، پیش‌بینی می‌شود که تعداد زائران اصفهانی برای امسال به بالای ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش اصفهان شرق، در تشریح و توضیح آخرین وضعیت روند صدور ویزای زائران اربعین حسینی در اصفهان، اظهار کرد: طبق آخرین آمار تاکنون قریب به 70 هزار نفر از سه استان اصفهان، چهارمحال و یزد تحویل دفتر کنسولگری عراق در اصفهان شده است که از این تعداد 40 هزار نفر منجر به صدور ویزا شده است

وی با بیان اینکه زائرین اصفهانی که قصد حضور در همایش عظیم اربعین حسینی را دارند، ابتدا به ساکن حتماً باید در سایت سماح ثبت‌نام کرده باشند، گفت: زائرین برای تحویل ویزای سفر خود باید فقط به دفاتر آژانس‌های زیارتی مراجعه کنند و با تحویل دادن مدارک لازم منتظر دریافت ویزا باشند.

زاهدی با اشاره به اینکه هیچ کس از افراد عادی نباید به‌صورت فردی برای صدور ویزا به دفتر کنسولی عراق در اصفهان مراجعه حضور داشته باشد، گفت: دفتر کنسولی عراق فقط با مدیران و رابطان تعیین شده آژانس‌های مسافرتی در ارتباط بوده و از این طریق ویزا را صادر می‌کنند.

مدیر حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: شهروندان از مراجعه حضور به دفتر کنسولی عراق برای صدور پرهیز کنند که باعث اختلال در روند صدور ویزاها می‌شود تاکنون بر اساس آخرین آمار 70 هزار نفر از استان اصفهان در سایت رسمی سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حجم کار برای صدور ویزا در حال حاضر  زیاد است و شاید مدت‌زمان صدور کمی زیادتر باشد، اما تمام تلاش و تدابیر لازم از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی دیده‌شده است که برای روزهای آتی صدور ویزا نهایتاً سه‌روزه صادر شود.

مدیر حج و زیارت اصفهان یادآور شد: متقاضیان سفر اربعین به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند بدون ویزا، بیمه و ثبت‌نام در سامانه سماح به عتبات عالیات عزیمت کنند، بیمه زائران اربعین حسینی امسال الزامی شده است و تمام هم‌وطنانی که برای ایام اربعین حسینی به عراق سفر ‌می‌کنند با پرداخت مبلغ 25 هزار تومان تحت پوشش بیمه کامل قرار می‌گیرند، مدت‌زمان پوشش بیمه‌ای یک ماه از اول تا پایان صفر است و اعتبار آن به محض خروج فرد بیمه شده از خاک ایران شروع می‌شود و با بازگشت به کشور پایان می‌یابد.

وی یادآور شد: طبق افزایش روند ثبت‌نام زائران برای اربعین حسینی در این ایام، پیش‌بینی می‌شود که تعداد زائران اصفهانی برای امسال به بالای 100 هزار نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: از هم‌وطنانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند می‌خواهیم که ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند چرا که اگر هرچه زودتر این نام‌نویسی را انجام دهند.

به گفته وی، قدرت انتخاب برای تعیین زمان خروج از کشور را دارند و در غیر این صورت اگر ظرفیت تکمیل شود و ترافیک زائر در برخی روزها به وجود آید، سامانه سماح به‌طور هوشمند روزی دیگر را برای اعزام زائر ثبت‌نام کننده انتخاب خواهد کرد.

زاهدی در توصیه به زائران حسینی عنوان کرد: تمامی زائران حسینی تلاش کنند فقط از طریق روند رسمی و کشور که از طریق آژانس‌های مسافرتی است اقدام به صدور ویزا کنند و ثبت‌نام سایت سماح و از در اختیار دادن مدارک خود به افراد متفرقه که بعضاً سودجو هستند و اقدام به جعل ویزا می‌کنند خودداری کنند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.