سرویس: اجتماعی 13:50 - شنبه 15 آبان 1395

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت:

«تونل سوم» با 430 میلیارد و طی دو سال کامل می‌شود/کشاورز چطور یک سال را با 100 هزار تومان طی کند؟

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تونل سوم تعمیراتی نیاز دارد و سد آن نیز باید کامل شود که هزینه‌ای بالغ بر 430 میلیارد تومان نیاز دارد که قرار شد طی دو سال پرداخت شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای حل مشکلات استان از سوی اعضای هیأت دولت اظهار کرد: طی مسافرت 8 تن از اعضای دولت جلساتی برای ارائه معضلات و استان و بررسی راه حل‌ها برگزار شد.

وی افزود: با حضور نمایندگان دولت، مدیران استانی و نمایندگان مجلس استان دو جلسه تشکیل شد که‌ در جلسه اول مدعوین کمتر بودند؛ در این جلسات مسؤولان استانی تأکید بیشتر بر حل بحران آب داشتند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در این جلسه از روند پیشرفت پروژه‌های مربوط آب انتقاد شد، ادامه داد: علی‌رغم این که سختی مسیر را دلیل کندی پروژه‌ها اعلام می‌کنند اما در واقع مسأله اصلی نبودن بودجه است.

موسوی لارگانی اضافه کرد: بیش از 20 سال است که برخی پروژه‌ها در حال انجام است اما وقتی برای پروژه عظیمی مانند تونل سوم تنها 10 میلیارد تومان اختصاص می‌دهند و آن هزینه هم باید صرف تجهیزات و کارگاه شود چه انتظاری می‌توان داشت.

وی زمان افتتاح نقش جهان را هم زودتر از زمان آماده سازی عنوان کرد و افزود: وقتی پروژه‌ای نیمه تمام افتتاح می‌شود بعداً دیرتر کامل می‌شود و هزینه بیشتری را هم ایجاد می‌کند.

این نماینده ادوار مجلس تأکید بر عملیاتی شدن مصوبه 9 ماده‌ای شورای عالی آب را از مباحث مطرح شده در جلسه با اعضای هیأت دولت اعلام و بیان کرد: تصمیم گرفته شد اگر تا پایان آذرماه بارندگی داشته باشیم، آب باز شود و در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در صورت عدم بارش باران و برف هزینه نکشت به کشاورزان پرداخت خواهد شد؛ نکته‌ای که تذکر دادیم این بود که خسارت‌هایی که قبلاً پرداخت شده و برای هر هکتار 100 هزار تومان هزینه به کشاورز پرداخت شده واقعاً جوابگو نیست و باید بهبود پیدا کند، چطور کشاورز یک سال را با 100 هزار تومان طی کند.

به گفته موسوی لارگانی روش محاسبه باید به این شکل باشد که برآوردی صورت بگیر که اگر کشاورز در زمین کشاورزی می‌کرد به چه میزان درآمد داشت و به همان اندازه خسارت پرداخت شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر مصوبات جلسه با نمایندگان دولت،‌ تصریح کرد: با توجه به اینکه فاز مطالعاتی پروژه بهشت آباد در دو مرحله انجام شده است، فاز عملیاتی هر چه سریع‌تر آغاز شود.

وی اضافه کرد: تونل سوم هم تعمیراتی نیاز دارد و سد آن نیز باید کامل شود که هزینه‌ای بالغ بر 430 میلیارد تومان نیاز دارد که قرار شد طی دو سال پرداخت شود، این پروژه‌ها مربوط به آب آشامیدنی 5 میلیون نفر است و باید که بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

لارگانی ساماندهی زاینده‌رود و جلوگیری از برداشت‌ها بی‌رویه در استان‌های اصفهان و چهارمحال را از دیگر مصوبات جلسه هفته گذشته دانست و بیان داشت: بنابراین شد که بحث ساماندهی به صنف کشاورزان واگذار شود.

وی اضافه کرد:‌ همچنین مصوب شد مدیریت یکپارچه زاینده‌رود را مدیریت کند و مدیر مربوطه هفته‌ای دو سه روز را در منطقه حضور داشته باشد، نه این که از تهران مدیریت کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به خاطر نشان کرد: در خصوص تالاب گاوخونی هم صحبت شد؛‌ گرد و غبار تالاب گاوخونی نمکی است و اگر قرار باشد مدیریت نشود، دود آن به چشم استان‌های همجوار هم خواهد رفت.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.