سرویس: سیاسی 08:30 - شنبه 15 آبان 1395

امام‌جمعه اصفهان:

در پیاده‌روی اربعین باید وقار، متانت، گذشت و ایثار را که از فرهنگ اهل‌بیت است پیاده کنیم

امام‌جمعه اصفهان ادامه گفت: در پیاده‌روی اربعین باید وقار، متانت، گذشت و ایثار را که از فرهنگ اهل‌بیت است پیاده کنیم؛ این راهپیمایی مذهبی، معنوی و الهی است، نباید سیاسی‌اش کرد، البته شعار مرگ بر آمریکا فراموش‌نشدنی است.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله یوسف طباطبائی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به روز ۱۳ آبان به عنوان روز فرهنگ عمومی، اظهار داشت: فرهنگ عمومی یعنی فرهنگ‌عامه مردم و همه مردم جهان یک فرهنگی دارند که هویتشان به آن وابسته است.

وی افزود: فرهنگ مجموعه‌ای از اعتقادات، ارزش‌ها، روش‌ها و منش‌ها است و فرهنگ مردم ایران فرهنگ دینی است.

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اصرار بر مراقبت در مقابل نفوذ فرهنگی دارند یعنی دشمنان عقاید و فرهنگتان را عوض نکنند.

آیت‌الله طباطبائی تصریح کرد: بعد از انقلاب فرهنگ ما فرهنگ انقلابی، ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی شد که آن را امام به وجود آورد، امام بعضی از الفاظ مثل طاغوت و استکبار را از قرآن گرفته بود.

وی در ادامه به ۳ حادثه واقع‌شده در ۱۳ آبان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هر سه این حوادث مخالفت با آمریکا و استکبار جهانی است.

امام‌جمعه اصفهان در تبیین استکبار، مطرح کرد: مستکبر یعنی کسی که طلب کبر و خودپسندی کند، استکبار با خوی زیاده‌خواهی به دنبال تسلط و بزرگی بر جهان است که ما با این مخالفیم؛ در مرحله اول قبول نداریم که خودمان زیر سلطه برویم و از طرفی به این هم باور داریم که باید مردم جهان را برای مبارزه با استکبار آگاه کنیم.

آیت‌الله طباطبائی نژاد تأکید کرد: اگر این فرهنگ را از ما بگیرند ضرر می‌کنیم و مشکلات زیادی پیدا می‌کنیم، اگر دیگران به عنوان مثال نوع پوشش ما را تنظیم کنند به معنی تسلط دیگری بر ما است، به همین دلیل باید مراقب باشیم که فرهنگ دینی را از ما نگیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا و ابرقدرت‌ها به دنبال گرفتن هویت اسلامی و گرفتن افکار و منش انقلابی و ضد استکباری ملت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان با اشاره به برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در روز گذشته، گفت: از همه مردم بزرگوار اصفهان و خیلی از جوان‌ها و نوجوان‌هایی که در این راهپیمایی روز ایستادگی در مقابل استکبار آمده بودند، تشکر می‌کنم.

آیت‌الله طباطبائی نژاد با بیان اینکه با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان سال ۵۸، معلوم شد این جنایتکاران چه می‌کردند، عنوان داشت: این جنایتکاران بسیاری از اسناد را خرد و پاره کرده بودند که بعداً جوان‌ها این‌ها را کنار هم گذاشتند و بیش از ۲۷ جلد کتاب از اقداماتی که انجام داده بودند یا قصد انجامشان را داشتند، جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به ریختن ابهت آمریکا در این واقعه، مطرح کرد: در این حادثه همچنین تعدادی از کارمندان لانه جاسوسی آمریکا دستگیر شدند که این‌ها برای آزادی‌شان از هیچ اقدامی فروگذار نکردند که حمله طبس یکی از این‌ها بود که به خواست خدا زمین‌گیر شدند و با آبرو ریزی صحرای طبس را ترک کردند.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموزان و دانشجویان اظهار کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند با مذاکره با آمریکا مشکلات اقتصادی و رفاهی ما حل می‌شود، اما این‌ها کی قدمی برای ما برداشته‌اند که برای بعضی‌ها چنین خیالی ایجاد شده است.

آیت‌الله طباطبائی نژاد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که من گفتم که برجام اثری بر اقتصاد ندارد و بعد هم دیدیم که بعد از برجام گفتند که ما چیزهای دیگر را هم تحریم کردیم.

وی افزود: اقتصاد کشور به مذاکره وابسته نیست، بلکه به کار و کوشش و اقتصاد مقاومتی وابسته است و تولیدکنندگان باید کار را درست و باکیفیت انجام دهند.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به روایتی از پیامبر (ص)، تأکید کرد: مؤمن وقتی کاری را انجام می‌دهد، بهترین و باکیفیت‌ترینش را انجام می‌دهد، وگرنه درست انجام ندادن کار در مؤمن بودنش خدشه وارد می‌کند.

آیت‌الله طباطبائی نژاد با اشاره به پیاده‌روی اربعین، گفت: سفر اربعین یک مانور عظیم و بی‌نظیر در جهان است که رهبری و همه علما بر آن تأکید دارند، در مکه ۲ میلیون جمعیت جمع می‌شوند ولی در پیاده‌روی اربعین جمعیت تا ۲۰ میلیون نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: این پیاده‌روی همچنین یک مانور اسلامی و دینی است که نه‌تنها شیعیان در آن شرکت دارند، برادران اهل تسنن هم شرکت می‌کنند؛ سال قبل دیدیم که حتی مسیحی‌ها هم شرکت کردند.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به اینکه شیعیان در مانور به دنبال نشان دادن روش اهل‌بیت هستند، گفت: در این سفر باید وقار، متانت، گذشت و ایثار را که از فرهنگ اهل‌بیت است پیاده کنیم؛ این راهپیمایی مذهبی، معنوی و الهی است، نباید سیاسی‌اش کرد، البته شعار مرگ بر آمریکا فراموش‌نشدنی است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.