سرویس: اخبار شهرستان 15:00 - جمعه 14 آبان 1395

امام جمعه نصرآباد:

اربعین گذرگاه قدس است/مسئولان سخنان رهبری را سرلوحه خود قرار دهند

حجت الاسلام دشتی گفت: در زمان جنگ تحمیلی می گفتیم ” راه قدس از کربلا می گذرد” و الان کربلا در دست ماست و آزادانه به آنجا سفر می کنیم. با توجه به این ظرفیت بزرگ اربعین، می توانیم بگوییم اربعین گذرگاه قدس است.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه نصرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور پرشور اقشار مختلف مردم بویژه دانش آموزان در راهپیمایی  یوم‌ الله سیزدهم آبان‌ گفت: یوم الله 13آبان یکی از جلوه‌های ناب غلبه جبهه حق بر باطل است.

حجت الاسلام دشتی اظهار کرد: بقیت الله در لغت به معنای باقی مانده، بازمانده و پابرجا است، و در اصطلاح به هر موجودی که به اراده خداوند برای بشریت باقی مانده است بقیت الله می گویند.

وی در رابطه با دایره شمول بقیت الله تصریح کرد: به طور کلی بقیت الله درباره همه انبیاء و اولیای الهی و ائمه علیهم السلام صدق می کند، اما به صورت ویژه و خاص این عبارت درباره امام عصر ارواحنا فداه به کار می رود و باید توجه داشته باشیم که اگر کسی از امام زمان علیه السلام فاصله بگیرد، به خودش ظلم نموده است.

امام جمعه نصرآباد در ادامه در مورد اینکه چه کسانی قدردان بقیت الله هستند؛ با استناد به آیات قرآن کریم بیان کرد: امام مثل قرآن است، و همان گونه که قرآن برای همه بشریت نازل شده، اما برای اهل تقوا مایه هدایت و رحمت است؛ امام نیز برای اهل ایمان مایه خیر و برکت است و آنها قدر امام را می دانند.

حجت الاسلام دشتی با بیان فرازهایی از فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ادامه به تشریح مناسب های پیش رو و مسائل روز از جمله روز فرهنگ عمومی، سالروز شهادت عمار یاسر در جنگ صفین، وفات سلمان فارسی میراث دار ایران در دین و مذهب، روز کیفیت، روز علم در خدمت صلح و توسعه، راهپیمایی با شکوه روز 13 آبان، رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزارای پیشنهادی رئیس جمهور محترم، سالروز رحلت سید شهاب الدین مرعشی نجفی فرهنگ بان بزرگ میراث اسلامی، انتخابات پیش روی امریکا، انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان و پیاده روی اربعین پرداخت.

وی در رابطه با رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی تصریح کرد: این اقدام نشان دهنده همدلی قوای مقننه و مجریه، تعامل خوب مجلس با دولت برای خدمت در مدت 7 ماه باقی مانده، و وجود فرصت قانونی برای رئیس جمهور جهت اصلاح و ترمیم کابینه تا آخرین روزهای کاری دولت است.

حجت الاسلام کمال دشتی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت: مناظره های این دو نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده نشان می دهد که هر کدام از اینها که رئیس جمهور بشود، اگر عاقل باشد به جای لشکر کشی و دخالت در امور دیگر کشورها ، باید به سراغ حل مشکلات عدیده سیاسی، اقتصادی، امنیتی کشور خود و پرداخت بدهکاری های دولت امریکا برود.

امام جمعه نصرآباد پیرامون انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور جدید لبنان گفت: پس از این انتخاب یکی از روزنامه های رژیم صهیونیستی کوتاه آمدن سعد حریری و انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهوری لبنان را پیروزی بزرگ سید حسن نصرالله دانست.

خطیب مذکور در پایان خطبه ها از اربعین به عنوان گذرگاه قدس یاد کرد، و خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی می گفتیم ” راه قدس از کربلا می گذرد” و الان کربلا در دست ماست و ما آزادانه می توانیم به آنجا سفر کنیم و با توجه به این ظرفیت بزرگ اربعین، می توانیم بگوییم اربعین گذرگاه قدس است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.